יונדאי עוברת ל-i - אוטו

יונדאי עוברת ל-i

עם יומרות גבוהות, מבחר עשיר ושם חדש מסתערת יונדאי במלוא הקיטור על פלח השוק החשוב בישראל, ובטוחה שמרכב חמש הדלתות לא יפריע

^יש ביקוש לדגמי 5 דלתות שלהערכתנו לא בא לידי מימוש בשוק הרכב הישראלי^ אמר אתמול דן אורנשטיין, מנהל יונדאי ישראל בהשקת ה-i30 החדשה. ולא פלא שהוא אומר זאת – כי ה-i שמחליפה את האלנטרה מוצעת רק במרכב מחומש דלתות, ולא בסדאן הכל כך חביב על יושבי הארץ. וכאשר מדובר במכונית שמתברגת לפלח השוק הגדול בארץ, ברור שנושא המרכב הופך משמעותי ביותר. ל-i30 חשיבות עצומה עבור היצרן הקוריאני. המכונית מתחילה שיטת כינוי דגמים חדשה ביונדאי, והינה סנונית ראשונה לדגמים שמפותחים במיוחד עבור השוק האירופאי. למעשה, תוך זמן לא רב היא גם תהיה היונדאי הראשונה שתיוצר באירופה (אחותה, הסיד של קאיה, כבר מיוצרת שם). אבל מבחינת היבואן כל הסמליות מתגמדת מול העובדה שזו המכונית שצריכה להבקיע את המחסומים ולהכניס את יונדאי לפלח השוק החשוב בארץ. יונדאי, שרשמה בשנים האחרונות מכירות מרשימות, לא הצליחה לפצח את הקבוצה המשפחתית. וכאשר מדובר בקבוצה שמחזיקה בכ-50 אחוזים מהמכירות בשוק המקומי, יונדאי בפירוש לא יכולה לוותר עליה. הקוד פוצח? למרות מרכב חמש דלתות, הפחות אופייני לשוק זה, ביונדאי מרגישים שכעת, עם ה-i30, הם יכולים להצליח היכן שהאלנטרה נכשלה. ^ה-i יכולה לעמוד בכבוד לצד היפניות המובילות בשוק וזה לא היה המצב באלנטרה הקודמת. זו גם האספירציה שלה. האלנטרה, למרות הנחות גדולות, לא הצליחה לרשום כמויות וכאן נעשה זאת למרות שההנחות יהיו קטנות יותר^ מסכם צביקה פולק, יושב ראש כלמוביל, את הנושא. הנתונים אמנם אומרים שבציי הרכב, שמהווים שני שליש משוק המשפחתיות, מהוות מכוניות הסדאן רב מוחלט עם 91.4 אחוזים מהמכירות. אך ביונדאי שואבים עידוד מהמכירות לפרטיים, שם כ-40 אחוזים מהקהל בוחר מכוניות במרכב חמש דלתות. ^כאן^ הם אומרים ^מתבטאת הבחירה האמיתית של הקהל^. וכיוון שיונדאי תציע כמובן את ה-i30 בתוך קבוצה 2, היא תביא גם ללקוחות ציי הרכב את אפשרות הבחירה. מה וכמה מבחינת מחירים אין הפתעות. יונדאי מציעה את ה-i30 ב-114,000 שקלים לגרסה מצוידת למדי שכוללת שש כריות אוויר, ESP ומערכת שמע עם תפעול מההגה (גרסה מהודרת יותר תעלה 123,000 שקלים). מפתיע יותר הוא מבחר הגרסאות העשיר שכולל גם מנוע 2.0 ליטר בנזין (133,000 שקלים) וארבע רמות גימור. לגבוהה בהן (142,000 שקלים) גג נפתח ושילוב עור בריפוד. יש אפילו תיבות ידניות לגרסת ה-2.0 ליטר שיוצעו כאלטרנטיבה ^חמימה^ ברמת גימור דינמיק (שכוללת גם מתלים מוקשחים וחישוקי ^17). לקראת סוף השנה עשויות להגיע גרסאות הדיזל-אוטומטית (1.6 ליטר 115 כ^ס) וידנית (2.0 ליטר 140 כ^ס). מחיר גרסת ה-1.6 ליטר ינוע סביב ה-130,000 שקלים. כדאי לשים לב שמאז פתיחת שנת הדגם החדשה רשמה יונדאי עליה של 46 אחוזים במכירות לעומת אותה תקופה אשתקד כאשר היא חסרה מתמודדת אמיתית בפלח השוק החשוב ביותר. וכאשר היבואן תולה תקוות כל כך גדולות ב-i30 ברור שהאיום של יונדאי על פסגת טבלת המכירות המקומית ועל מאזדה נראה גדול מתמיד.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות