השם אמור להיות מוכר לחובבי הרכב – פורשה 911 GT2. ההשקה המיועדת של הדגם תיערך בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, אך כמו שכבר קרה לפורשה בעבר (עם ה-GT3 הנוכחית, למשל), דלף לרשת קטלוג המידע המלא הרבה לפני שהחברה התכוונה לפרסם את הנתונים של הגרסה החדשה, מה שגרר תגובה זריזה מהחברה – כ-24 שעות לאחר מכן כבר פרסמה החברה הודעה מסודרת לעיתונות. המכונית הזו מיועדת, ככל הנראה, למי ש^סתם^ 911 טורבו לא מספיק קיצונית עבורו (וכמו שהד^ר והעורך הוכיחו, אפשר לפרוק לא מעט אקשן גם עם הטורבו הרגילה). המנוע הוא גרסה משודרגת של זה הנמצא ב-911 טורבו – 3.6 ל' כפול מגדשים – שזכה לתוספת של 50 כ^ס ל-480 המקוריים: סך של 530 כ^ס ב-6500 סל^ד, ומומנט של 69.4 קג^מ הזמין מ-2200-4500 סל^ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית (כאן, בניגוד לטורבו, אין אופציה אוטומטית) בעלת 6 היל', וגולת הכותרת (שוב, בניגוד לטורבו) – הכוח מועבר לגלגלים האחוריים בלבד ולא לכל הארבעה. ביצועים? 3.7 ש' מעמידה ל-100 קמ^ש ו-7.4 ש' מעמידה ל-160 קמ^ש, בדרך למהירות מרבית של 329 קמ^ש. באופן לא מפתיע, ה-GT2 מצוידת בצמיגים מגודלים במיוחד כדי להוריד את הכוח לקרקע: 235/30 מלפנים ו-325/30 מאחור על חישוקי ^19. נתוני הביצועים המרשימים הושגו גם על ידי חיסכון משקל (בין היתר בזכות שימוש בטיטניום במערכת הפליטה, לראשונה אצל פורשה), כאשר ה-GT2 שוקלת 1440 ק^ג, 145 ק^ג (!) פחות מגרסת הטורבו (הגיוני בהתחשב בכך שלטורבו הנעה כפולה שמוסיפה משקל). נתונים אלו מציבים את ה-GT2 כ-911 החזקה ביותר בהיצע וכנראה הגרסה האחרונה שתוצע מדור ה-997. והמחיר? כ-937 אלף ש^ח. בגרמניה, לפני מיסים. סרטון: ה-GT2 בנורבורגרינג, באידות 'אוטו אקספרס' ויוטיוב >