זה היה צפוי וידוע, ולמעשה וולוו הכריזה על כך רשמית: בנוסף ל-V70 עליה כתבנו כאן לפני חודש, נחשפה בז'נבה גם גרסת ה-4x4 המוגבהת החדשה, ה-XC70. למי שאינו מכיר מדובר בתשובה של וולוו לאודי אולרוד ולסובארו אאוטבק: סטיישן עם יכולת שטח צנועה בזכו תהנעה כפולה והגבהת המרכב. בצד המכני מקבלת ה-XC70 את הבסיס של ה-V70, עליו דיווחנו בהרחבה. נמצא כאן את אותן מערכות-עזר חדשות ומתקדמות (כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם התראה על קרבה מסוכנת), אותם אמצעי-בטיחות עם דגש על הגנת ילדים (כגון בוסטרים אינטגרליים בעלי שני מצבים) וכן הלאה. היצע המנועים, כמו ב-XC70 הקודמת, כולל מבחר מצומצם ממנועי ה-V70 עם נציג אחד לבנזין ולדיזל: מנוע הבנזין הוא ה-3.2 ל' 6 ציל' המוכר עם 238 כ"ס, והדיזל הוא ה-D5 בנפח 2.4 ל' עם 185 כ"ס. גם את מערכת ההנעה הכפולה כבר פגשנו קודם לכן, עם מצמד מרכזי בעל בקרה אלקטרונית ותגובה מהירה במיוחד להעברת הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים לפי זמינות האחיזה. לטובת נוסעי-השטח יש בקרת גלישה במורד, HDC. בין המערכות האחרות נזכיר בלם-יד בעל תפעול חשמלי, המשתחרר אוטומטית בתחילת נסיעה; אופציה למערכת היגוי עם תגבור תלוי-מהירות; בקרת יציבות משולבת בבקרת משיכה; שילדה אקטיבית Four-C (כאופציה) עם בולמים אדפטיביים ושלושה מצבים – נוחות, ספורט ו'מתקדם', לנהיגה נמרצת באמת. השילדה קשיחה ב-15% לעומת קודמתה, ומה שחשוב באמת לאלו שלוקחים את האותיות XC ברצינות: זויות המרכב שופרו וכך גם מרווח הגחון שעומד כעת על 21 ס"מ מכובדים. ה-XC הקודם לא היה בעל יכולת שטח אמיתית, ונראה כי וולוו התאמצה לשפר תחום זה. בנוסף, הגידול בממדים הביא עימו שיפור ניכר במרחב הרגליים והברכיים ליושבים מאחור. סעיף השימושיות מטופל על-ידי רצפה נשלפת נוספת לתא המטען (אופציה), דלת תא מטען עם תפעול חשמלי-הידראולי (כנ"ל), ושפע מנשאים ואבזרי-עזר לנשיאת אופניים (מחוץ למכונית או בתוכה), מגלשי-סקי, סנובורד וכן הלאה. סרטון: וולוו XC70, השקה בז'נבה > סרטון: וולוו XC70 בנסיעה >