בתערוכת פריז 92' הציגה רנו מכונית קופסתית קטנה וחמודה למראה – הטווינגו. בארץ היא לא זכתה להצלחה גדולה (אוטו קטן? ידני? אני?! למה מה קרה?!) אך באירופה מדובר באחת המכוניות הקטנות המצליחות ביותר בעשור וחצי האחרון: יותר מ-2.4 מיליון יחידות נמכרו מתחילת השיווק ועד היום, והייצור טרם פסק. כעת מציגה רנו את הטווינגו החדשה, בתערוכת ז'נבה הנפתחת בימים אלו.
העיצוב החדש שמר על השובבות של הדגם היוצא, במיוחד במבט מלפנים ומהצד. במבט מאחור היא דומה מדי (לדעתנו לפחות) לרנו מודוס הגדולה יותר. בהתאם לרוח העכשווית של גדילת ממדי המכוניות, גם ההטווינגו כבר לא קטנה כל כך קטנה, עם אורך של 360 ס^מ, גידול של 17 ס^מ בהשוואה לדור הראשון. לטענת רנו הגידול נובע, בין השאר, מרצון לשפר את הבטיחות. הרוחב עומד על 164 ס^מ (גידול של ס^מ בודד) ואילו גובהה של המכונית עומד על 147.2 ס^מ, גידול של 8.2 ס^מ. בסיס הגלגלים דווקא קטן יותר ועומד על 236.7 ס^מ (מול 241.5 ס^מ), אך רנו טוענים כי ארבעת הנוסעים (כולל נהג), ייהנו ממרווח ראש עדיף ומרווח רגליים טוב יותר מאחור. בדומה לטווינגו הקודמת, גם כאן (בחלק מהגרסאות) ניתן להזיז את המושב האחורי לפנים-אחור על מסילה באורך של 22 ס^מ. נפח תא המטען עומד על 230 ל' או 165-285 ל' בגרסאות בהן ניתן להזיז את המושבים האחוריים.
הטווינגו תוצע בשש רמות אבזור (כולל גרסה חמה העונה לשם GT, עם פגוש קדמי שונה, חישוקי ^15 במקום ^14 ועוד) ובמבחר מנועי בנזין ודיזל. בצד הבנזין תוכלו לבחור בין 1.2 ל' בשני הספקים, 60 כ^ס ו-75 כ^ס ו-1.2 ל' מוגדש המספק 100 כ^ס ויוצע בגרסת ה-GT בלבד. בצד הדיזל מוצע מנוע בודד: ה-1.5 ל' 65 כ^ס. כל הגרסאות מוצעות עם מינימום של זוג כריות אוויר (האמת, מרנו ציפינו ליותר) ו-ABS, כאשר גרסאות מאובזרות יוצעו עם אופציה לעד 6 כריות אוויר. מערכת בקרת יציבות לטווינגו נמצאת בפיתוח ותוצע כאופציה כאשר הטווינגו תתחיל להימכר. בצד האבזור נספר על רשימה נאה (חלקה אופציונלי) הכוללת מערכת קול קוראת MP3 עם חיבור חיצוני ל-USB, חישני אורות, גשם וחניה, בקרת אקלים, בקרת שיוט, Bluetooth ועוד. ייצור הטווינגו החדשה יתחיל ביוני השנה, ואנחנו מקווים לראות את הרנו הקטנה גם אצלנו. סרטון פרומו: רנו טווינגו >