נראה שמישהו חטף מכת חשמל - אוטו

נראה שמישהו חטף מכת חשמל

644 כ"ס ו-250 קמ"ש הם לא סוג הנתונים שאתה מצפה לפגוש במפרט של קרוסאובר, ועוד חשמלי...

לפני כשנה סיפרנו לכם על רכב התצוגה של לוטוס, שזכה לשם APX. אנשי לוטוס התעקשו אז כי לא מדובר בהפגנת יכולת בלבד, אלא ברכב שתוכנן כך שיתאים לייצור סדרתי ויכול בקלות להוות בסיס לרכב ^אמיתי^ – משום מה, לא נראה לנו שהם חשבו אז דווקא על האפליקציה שאנשי ZAP מצאו לו... ZAP (בחירת השם משחקת בין ראשי תיבות של ^אפס פליטת מזהמים^ לסלנג אמריקאי ל^מכת חשמל^) היא חברה קליפורנית המתמחה באמצעי תחבורה בעלי הנעה ^אלטרנטיבית^ – אלא שעיון באתר החברה מראה כי עד היום הם התמקדו בעיקר בכלים קטנים המיועדים למטרות פנאי ושעשוע כגון קורקינטים חשמליים, מנועי צלילה ועוד. ובכן, כנראה שמישהו בזאפ החליט לעבור לשחק במגרש של הגדולים – בתערוכת NADA (תערוכת הסוכנים של ארה^ב) שתערך ב-3-5 לפברואר תציג החברה את ה-ZAP-X, רכב קרוסאובר חשמלי על בסיס שלדת ה-APX שהציגה לוטוס. את מקום מנוע הבנזין יחליפו ארבעה מנועים חשמליים שיותקנו בגלגלים, בהספק כולל של 644 כ^ס – משמע 161 כ^ס לכל מנוע-גלגל, נתון גבוה בהרבה מנתוני ההספק של מנועי-גלגל בהם נתקלנו עד עכשיו (למשל בפרויקט דומה של מיצובישי). לא ברור אם מדובר בהספק אמיתי או בהספק ^פוטנציאלי^ – כזה שלא יוכל לבוא לידי מימוש בשל מגבלות טכניות בסוללות, למשל. בתחושה שמדובר בנתון פוטנציאלי בלבד תומכת המהירות המרבית המוצהרת (שגם היא מוגדר ^תיאורטית^ בהודעה לעיתונות) העומדת על 250 קמ^ש – מכובדת בפני עצמו, אבל נמוכה יחסית להספק המוצהר. אבל נתון ההספק הוא לא היחיד שמעורר עניין (או נראה מוגזם בעליל, תלוי כמה ציניות צבורה בכם), ולדעתי אפילו מעניין הרבה פחות מהנתונים המתייחסים למקור הכח. לטענת החברה ה-ZAP-X יוכל לכסות עד 350 מייל (כ-560 ק^מ) על טעינה אחת – ארוך פי כמה מהטווח המוצהר בפרויקטים אחרים של מכוניות חשמליות – וטעינה מחדש תארך 10 דקות בלבד (שוב – קצר בהרבה מהנתונים המקובלים). אומנם לא נמסרו נתונים כלשהם על מקור הכח המדובר, ורק השימוש בביטוי “recharge” מרמז כי מדובר בסוללות, אולם הנתונים הללו נראים אופטימיים בצורה קיצונית אפילו עבור הודעה לעיתונות – כמות החשמל הנדרשת לקבלת טווח כזה היא אדירה, ומשך הטעינה הקצר דורש יחידת טעינה בעלת הספקים דמיוניים. נראה שגם אנשי ZAP לא לגמרי מאמינים בנתונים שהם מוסרים, אחרת קשה להבין מדוע הם מזכירים את האופציה להוסיף מנוע-גנרטור לרכב, דבר מיותר למדי לאור הנתונים לעיל. אנחנו מתכוונים לחפש מידע נוסף על ה-ZAP-X בימים הקרובים, עם פתיחת התערוכה, ונשמח לעדכן אתכם בכל פרט שישפוך אור על החידה (ונשמח גם לראות תמונה...)
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות