מחסום 1,000 כוחות-הסוס קוסם לרבים, כך מתברר; יותר ויותר מיום ליום. לאחר שלא מכבר התבשרנו כי בריסטול הבריטית מציעה גרסת-על לדגם ה'פייטר' שלה עם למעלה מ-1,000 כ^ס, מגיע עכשיו תורם של מספר משפרי-מכוניות מגרמניה. בתערוכת אסן הנערכת בימים אלה מוצגת לראווה מכונית יוצאת-דופן, פרוייקט יומרני הנושא את השם Mission 400 Plus. המטרה: לשבור את שיא המהירות העולמי למכוניות חוקיות לכביש. הפרוייקט נוצר משיתוף-פעולה בין סדנת H&R המוכרת, יורגן אלצן מ-Jurgen Alzen Motorsport, ומפתחת המנועים RS Tuning – לכולם היסטוריה של שיתוף-פעולה. כבסיס שימשה פורשה טורבו מהסדרה העכשווית, 997. אבל מבט בצילומים מראה כי זו רחוקה מאד מלהיות 997 טורבו מן השורה: למעשה היא נראית כפורשה שמישהו דרך עליה ושיטח אותה... במטרה להקטין ככל האפשר את שטח החזית ולשפר את האוירודינמיות, הונמך הגג ב-75 מ^מ, וקורת A קיבלה עוד זוית לאחור. זוית הקורות האחרות הותאמה כדי לקבל מראה הומוגני. החלונות עשויים פוליקרבונט במקום זכוכית. שאר השינויים במרכב פותחו בסיוע מנהרת-רוח, כולל הרחבת הכנפיים כדי לשפר את זרימת האוויר סביב הגלגלים. המנוע נבנה על-ידי RS. הנפח הוגדל מ-3.6 ל-3.8 ל'; מערכות היניקה והפליטה תוגברו, עם מגדשים גדולים יותר, סעפות יניקה חדשות, אינטרקולרים מוגדלים, מערכת פליטה תואמת וכמובן – כל חלקי המנוע הפנימיים עברו שינויים. עם לחץ גדישה של 1.5 באר מפיק המנוע – שימו לב – 1,054 כ^ס (ב-7,700 סל^ד), והמומנט המירבי הוא 105.1 קג^מ ב-5,800 סל^ד. וכדי שהירוקים ישארו רגועים, המנוע עדיין עומד בתקנות הזיהום יורו 4... העברת כל הכוח הזה לקרקע מתבצעת דרך תיבת 6 הילוכים שעברה חיזוק, כמו גם המצמד המיוחד. המיתלים, מיותר לציין, עבור שינויים מהותים אף הם – זו ההתמחות של סדנת H&R השותפה בפרוייקט. השינויים כוללים לא רק קפיצים ובולמי זעזועים חדשים אלא גם רכיבי מיתלה מחוזקים אחרים, שכולם מיועדים לספק חוסן מכני ואפשרות כמעט בלתי מוגבלת לכיוונים. את החבילה משלימים פנלים מסיבי פחמן לדלתות ולמכסי המנוע והחרטום. ועם כל זה יתבצע, במסלול נארדו שבאיטליה מתישהו במחצית הראשונה של 2007, נסיון לשבור את שיא המהירות. לצורך כך יהיה על המכונית לחצות את מחסום 400 קמ^ש (וטיפה יותר – השיא הנוכחי, אותו קבעה הבוגאטי ויירון בסוף 2005, הוא 407 קמ^ש). מכאן לקוח השם שהוענק לה. הנהג יהיה יורגן אלצן, בעל החברה הנושאת את שמו. אנחנו מחזיקים אצבעות.