בשבוע שעבר נערך בתל אביב הכנס החמישי של אור ירוק שהוקדש לתאונות דרכים במרחב העירוני. רב ניצב קרדי דיבר על הצורך ביצירת אקלים שידחה התנהגות היוצרת תאונות. בנוסף יצא קרדי כנגד הטיעונים שהמשטרה לא עושה מאומה בתקציבים שהועברו אליה, וציין כי בפועל הכסף לא הועבר עדיין למשטרה. השוטר הראשון עדיין, כמה מפתיע, מאמין נלהב באכיפה וממשיך להטיף כי אכיפה מוגברת תביא לירידה במספר התאונות. לדברי קראדי, היום פועלות בכל רגע נתון 130 ניידות משטרה בכבישים ובשנה הבאה יעלה מספרן ל-250 כולל 120 ניידות אור ירוק. שר התחבורה והבטיחות, שאול מופז, אמר כי זאת מלחמה ויש להלחם בה כבמלחמה ולכן יש להשתמש בכל האמצעים הנדרשים. מופז הוסיף כי גורם התשתית הוא חשוב ויש לפעול לשיפור התשתית. אולם בחלק האחר של נאומו הוא התייחס שוב ל"גורם האנושי" שבו הוא תלה את עיקר האשם במספר התאונות הרב. מופז דיבר על הצורך בתקציב רב שנתי והוסיף כי בסופו של דבר, את המדיניות הוא יקבע, שולח רמז עבה לאלו שחושבים כי הרשות הלאומית החדשה למלחמה בתאונות דרכים תהיה עצמאית ובעלת יכולת החלטה משלה. במסגרת הכנס חולק אות הבטיחות לציי רכב מטעם אור ירוק. האות מחולק לארבע קטגוריות על פי סוג ציי הרכב. בקטגוריה של צי רכב קל זכה נועם קום, קצין הבטיחות של חברת מטריקס (וחבר מערכת מגזין "תחבורה ובטיחות", מבית "אוטו") במקום הראשון. הציונים שקיבל, לדברי מנחה האירוע בן כספית, היו גבוהים במיוחד והושגו הודות לשימוש מושכל בחינוך, הכשרה, תגמול וענישה של הנהגים שנוהגים בצי הרכב הגדול (1,400 שלי רכב) של מטריקס.