מחלקת המירוצים של פולקסוואגן הוציאה היום הודעה לעיתונות על המנוע החדש שישמש את הטוארג-מרוץ בדאקאר הקרוב. החידוש העיקרי הוא ראש מנוע חדש בעל ארבעה שסתומים, שלא רק משפר את נתוני המנוע, אלא גם מאפשר פיזור חום יעיל יותר, נקודה שהיתה לרועץ למאמצי הקבוצה בשנה שעברה. הספק המנוע עלה בצורה קלה עד זניחה – רק 10 כ^ס הצטרפו ל-275 שכבר היו שם – בשל התקנות שמגבילות את קוטר כונס האוויר, אבל המומנט טיפס ל-61.2 קג^מ, וזה יותר מאשר מפיק מנוע השלושה ל' המתוחכם (אם כי גם פולקסווגן מזכירים מערכת גדישה דו-שלבית, ולא מפרטים) של ב.מ.וו... בנוסף לתוספת במספרים הרשמיים, פולקסוואגן טוענים לשיפור גם בתגובה הראשונית ללחיצת הדוושה, וכח עדיף לכל אורך קשת הסל^ד. האם זה מה שיספיק להם כדי לנצח בדאקאר? קשה לדעת - המנוע החדש אומנם סייע לסיינז לנצח בשלושה מקצים בראלי האמירויות שהסתיים לא מזמן, אולם הוא הדירוג הסופי שלו היה עשירי בלבד. אם כבר, מעניין מדוע אנשי פולקסוואגן העדיפו להמתין לסיום מבחן האמת הראשון לפני שסיפרו לעולם על המנוע החדש.