באיזה אופנוע בחרת ומה ההתאמות שביצעת בו? האופנוע הוא ק.ט.מ 525 חדש, שנרכש במיוחד למטרה זו. למטרות הדאקאר התאמתי חלקים מהאדוונצ'ר 640 - חופה קדמית, תאורה ומיכל דלק. האדוונצ'ר מתאים מהרבה בחינות לדאקאר, הבעיה היא שהוא כבד מאוד, כ-210 ק^ג מוכן וממותקן לדאקאר. ה-525 שלי שוקל 160 ק^ג, על קו הזינוק. חיסכון של כ-50 ק^ג סה^כ. מערכת חשמל משופרת מפיקה 273 וואט, הדרושים בכדי להתמודד עם אמצעי הניווט והתקשורת הנוספים שעל האופנוע. מגן הגחון כולל בתוכו מיכל מים וארגז כלים. את רשימת השינויים סוגרים משכך היגוי והגבהת כידון. מבחינת טיפולים בזמן המירוץ, מדובר על ניקוי מסנן אוויר וחיזוק ברגים כל יום. כל יומיים החלפת שמן וכמובן צמיגים (מישלין דזרט עם מוסים) לפי הצורך. אימונים ? ההכנה העיקרית היא רכיבות ארוכות על האופנוע במשך 12-14 שעות ביום, כ-500 עד 800 ק^מ. חצי מהן על הכביש, חצי בשטח. כמו בדאקאר. מטרת האימונים היא להבין איך הגוף מתנהג במצבים הללו. מה מחזיק ומה לא. וגם כמובן בדיקת האופנוע, שהכל עובד, לא נשבר, לא נופל ולא מתפרק. כל זה מעבר לאימונים שוטפים בחדר הכושר. איך נפלה ההחלטה לצאת לדאקאר (ועוד לעבור בפריז בדרך...) ? ב-98 יצאתי לראלי האטלס. 2800 ק^מ בספרד ומרוקו, שמונה ימים. סיימתי בהצלחה. משם הבאתי שני דברים: האחד הוא החשק למרוצי המדבר, השני הוא בסיס ידע לאיך עושים את זה, מבחינת הפרוצדורות, ההכנה ובכלל. עברו 9 שנים. התבגרנו, השתפרנו ואני מרגיש בשל. גם מבחינה כלכלית האפשרויות נפתחו. השאלה מבחינתי היא לא למה לצאת לדאקאר אלא, למה לא לצאת. כולנו אוהבים ורוצים את זה, אני הצלחתי להתגבר על רוב המכשולים ולכן אני יוצא. מטרות? לסיים. כמה שיותר מהר, כמה שיותר נקי, כמה שיותר חלק. גלעד מבקש להודות ל: יריב פוזנר ומיכל טרנר - אוריין שילוח בינלאומי רז מור ואמיר קדר - קדמור מהנדסים שחר צלניקר - מוטופריק רז הימן - תנועה מערכות ד.ל.ב מוטוספורט עופר תימור - אופרוד ניצן שקל - טלפארמה פול גז - מגזין מוטורי בגובה המשקף ערן גלוסקא - פלרם תעשיות רונן ברמן - RPP מי שרוצה להיות מעודכן בפרטי ההכנה והיציאה מוזמן להכנס לבלוג של גלעד, שם נצבר חומר רב בנושא.