השנה יצא ראלי דאקאר מליסבון בפורטוגל, ויגיע לסיומו (בדאקאר, כמובן) אחרי 15 יום ומרחק כולל של 8,696 ק^מ. הזינוק נדחה בשבוע, כך שבמקום המועד המסורתי של 31 בדצמבר יצא הראלי לדרכו ב-6 בינואר. כרגיל, יעמוד הראלי המפרך בסימן המרחקים הארוכים אותם ידרשו המתחרים לכסות יום אחרי יום. למעט היום האחרון הסמלי, המרחק המינימלי שעל המתחרים לנסוע ביום אחד (כולל קטעי קישור) יהיה 458 ק^מ; ב-11 מ-15 ימי התחרות (בתוספת יום מנוחה אחד) יכסו המתחרים מרחק של 500 ק^מ או יותר. המרחק היומי הארוך ביותר הוא 817 ק^מ, בין טאן-טאן במרוקו לזוארט במאוריטניה. הסטייג' התחרותי הארוך ביותר הוא 589 ק^מ, אחרי יום המנוחה, מאטאר לטיצ'יט – וזה גם יהיה אחד משני קטעי ^מרתון^, שבו אסור לקבל סיוע (למעט ממתחרים אחרים) ורכבי הסיוע אינם מגיעים למחנה הלילי. התחרות העיקרית על הנצחון תתחולל ככל הנראה גם השנה בין מיצובישי לפולקסווגן, שתי קבוצות רבות-משתתפים ועתירות מימון. מיצובישי חייבת להחשב שוב כפייבוריטית, עם הרכב סופר-חזק הכולל את מנצחי העבר סטפן פטרהנסל, הירושי מסואוקה ולק אלפאנד (שניצח בדאקאר 2006) יחד עם חואן ^נאני^ רומה רב הנסיון. כנגד המכונה המשומנת של מיצובישי תתייצב פולקסווגן ללא יוטה קליינשמידט שעברה לקבוצת X-רייד/ב.מ.וו, אך עדיין עם צוות מרשים הכולל את אלופי הראלי לשעבר ארי ואטאנן (שגם ניצח בדאקאר בעברו) וקרלוס סיינז, יחד עם מארק מילר האמריקני וז'ינייל דה-ויליירס הדרום-אפריקני המוכשר. פולקסווגן כבר הוכיחה שה^טוארגים^ מספיק טובים כדי לנצח בסטייג'ים – עכשיו צריך גם קצת מזל. חצי-מדרגה מתחת – ואולי לא? – נמצאת קבוצת X-רייד, עם הב.מ.וו X3 המהירים נהוגים בידי מנצחת העבר קליינשמידט ונאסר אל-עטייה המצויין. גרליין שישרי וחוסה-לואיס מונטרדה יספקו עומק לקבוצה ההולכת וצוברת נסיון. וכמובן, לעולם אסור להתעלם מז'ן-לואי שלסר המתייצב בנאמנות לכל דאקאר ועשוי להוות איום בתנאים הנכונים. קבוצה גדולה נוספת היא ניסאן-דסוד הצרפתית, עם לא פחות משבעה מתחרים כשהבולטים בהם – איש מרוצי ה-DTC ואשף מירוצי הקרח איבאן מילר, והאופנוען לשעבר כריסטיאן לאווייה (שניצח בקטגוריית T2 בראלי הפרעונים האחרון וסיים בדירוג הכללי מקום אחד לפני רז הימן/הלל סגל שלנו). השניים ינהגו ב^טנדרים^ ששימשו בעבר את קבוצת ניסאן הרשמית בנסיונותיה הבלתי-מוצלחים לאיים על מיצובישי בדאקאר. בראלי האמירויות שנערך לא מכבר נפגשו חלק ניכר מהמתחרים המובילים למה שנחשב כחזרה גנרלית ובדיקת מערכות אחרונות. ידה של מיצובישי היתה על העליונה, כאשר אלפאנד מנצח ופטרהנסל מסיים שני לפני שלסר. נציגי X-רייד הבכירים היו אל-עטייה וקליינשמידט שסיימו 5 ו-6 בהתאמה, קלרוס סיינז הסתפק במקום העשירי עבור פולקסווגן. ולבסוף, חייבים להזכיר את הנקודה הישראלית: גלעד בנאי הוא נציגנו היחיד השנה בדאקאר, כאשר יגשים את חלומו ויתחרה בקטגוריית האופנועים. ראו ידיעה נפרדת למעלה. את מסלול הראלי ניתן לראות במפה משמאל.