חברת פיאט וקונצרן PSA הם שותפים וותיקים בכל מה שנוגע ליצור כלי רכב מסחריים, ולמעשה בתחום כלי הרכב המסחריים מדובר בתאומים מכניים עם שינויי עיצוב קלים (מלבד בתחום הטנדרונים – הדובלו הוא כלי שונה לחלוטין מהברלינגו/פרטנר, כמובן). עכשיו חושפות החברות את הדור השני של ^מסחרית ה-1 טון^ שלהם, שהדור הראשון שלה זכה להצלחה נאה בארץ (בעיקר בדמות הנציג הסיטרואני במשפחה, הג'מפי) ובאירופה. אחת התכונות החזקות של הדור הראשון היה איכות ניהוג גבוהה ונוחות טובה מאוד, שהפכו אותו לבחירה פופולארית בידי מי שצריך להסיע מספר גדול של נוסעים (חלק מהגרסאות הציעו תשעה מושבים) במחיר נמוך, תוך שמירה על תנאי מחיה סבירים. נראה כי השותפות מודעות לעובדה זו, ומדגישות את אותן התכונות והשימושים בהודעה לעיתונות המבשרת על הופעת הדור החדש. הרכב (למרות שלושת השמות, מדובר למעשה בגברת אחת עם שלוש אדרות) מוצע, כמקובל בקטגורית המסחריות, בשני אורכים שונים, שני גבהים שונים ועם שני בסיסי גלגלים שונים, ובגרסאות מטען, נוסעים וקבינה בלבד. הוא מציע, כמובן, נפח העמסה גדול יותר (5 עד 7 ממ^ק לעומת 4 עד 5 ממ^ק בדגם היוצא, ומשטח העמסה ארוך ב-12-16 ס^מ, בהתאם לגרסה) וכושר העמסה גבוה יותר (1,000 עד 1,200 ק^ג לעומת 815 עד 900 ק^ג בדגם היוצא). גם מבחר המנועים עודכן, אם כי תיבה אוטומאטית עדיין לא מוצעת – מוזר אפילו עבור האירופאים ברכב שמוגדר (גם) כרכב למשימות עירוניות. את מנוע ה-2.0 ל' HDI בעל שמונת השסתומים מחליף מנוע ה-1.6 ל' HDI עם 16 שסתומים, המציע הספק זהה של 90 כ^ס. מעליו מוצעות שתי גרסאות הספק של גרסת ה-16 שסתומים של מנוע ה-2.0 ל', עם 120 ו-140 כ^ס (שני האחרונים משודכים לתיבת בעלת שישה הילוכים). אגף הבנזין כולל מנוע בודד – 2.0 ל' 143 כ^ס. כל המנועים מציעים מרווח טיפולים מוארך של 30,000 ק^מ. אופציה מעניינת היא מתלי אוויר בסרן האחורי , המאפשרים הנמכת הרכב לטובת העמסה קלה יותר וחניה בחניות דו-קומתיות סטנדרטיות (כנראה עניין נפוץ מספיק באירופה). מי שמתעניין באחד מהשלושה כמוביל נוסעים זול יחסית ישמח לשמוע כי קיימת אופציה ל-ESP, ארבעה עיגוני ISOFIX הם סטנדרטיים וניתן לקבל את גרסאות הנוסעים עם שש כריות אוויר. הרכב אמור להגיע לארץ בתחילת 2007.