משפחת הגרסאות של סדרה 3 הושלמה עתה עם הצגתה של הקונברטיבל החדשה, המצטרפת לסדאן, טורינג וקופה. המכונית מצויידת, לראשונה בב.מ.וו כלשהי, בגג קשיח מתקפל. בדרך כלל, גרסת קופה-קבריולה כזו משמשת כמחליפה הן לקופה והן לקבריולה – כמו בוולוו C70 או אופל אסטרה, למשל – אבל במקרה זה, ב.מ.וו ממשיכה לקרוא לדגם 'קונברטיבל' כמו בעבר, כאשר הקופה נשמרת כגרסה נפרדת. הגג, המחולק לשלושה חלקים, נפתח או נסגר ב-22 שניות, ומתוכנן כך שגם במצב פתוח שיטת אחסונו מותירה נפח מטען של 210 ליטר. כשהגג סגור נפח המטען עולה ל-350 ליטרים מכובדים. בנוסף, ניתן לקפל את משענות המושבים האחוריים – שוב, לראשונה בב.מ.וו פתוחה – כדי לקבל עוד נפח הטענה. בנוסף, ניתן להרים באופן חשמלי את הגג במצבו המקופל כדי להכניס לתא המטען חפצים כגון מחבטי-גולף (דוגמה ממש מתבקשת...) ואז להוריד חזרה את הגג. טכנולוגיה חדשה המוצגת כאן לראשונה היא ריפוד-עור המכונה SunReflective. פיגמנטים מיוחדים בעור מתוכננים לתפקד כמראה עבור התחום האינפרא-אדום ובכך מאפשרים לריפודי ודיפוני העור לשמור על טמפרטורות נמוכות עד 20 מעלות יחסית לעור רגיל, ובכך נפתרת בעיית התחממותם בימי שמש כאשר הגג פתוח. באמת לא ברור איך הסתדרנו בלי זה עד היום. בתחילת השיווק, המיועדת לרבעון הראשון של 2007, תוצע הקונברטיבל בשתי גרסאות: 325 עם מנוע 2.5 ל' ו-218 כ^ס, ו-335 עם מנוע ה-3.0 ל' טורבו החדש, בעל 306 כ^ס. עם מנוע זה תאיץ הקונברטיבל מ-0 ל-100 ב-5.8 שנ' כאשר המהירות המירבית מוגבלת, כרגיל, ל-250 קמ^ש. בהמשך יורחב ההיצע ויכלול גם את ה-320, עם מנוע 4 ציל' חדש בעל 170 כ^ס, את ה-330 עם מנוע ה-3.0 ואלווטוניק המוכר בעל 272 כ^ס, וגם מנוע דיזל אחד – ה-330d עם 231 כ^ס. הופעת הבכורה הציבורית תערך בתערוכת דטרויט, בראשית ינואר.