לפני כחודש סיפרנו לכם על הטויוטה אוריס שהוצגה בתערוכת פריז כקונספט. היום מציגה טויוטה את גרסת הייצור של האוריס, מחליפת הקורולה RUNX (גרסת ההאצ'בק של הקורולה) שתוצג רשמית בתערוכת בולוניה שתיפתח בתחילת דצמבר. החשיבות של המכונית עבור טויוטה גדולה – זוהי המכונית הנמכרת ביותר מתוצרתה, המתמודדת באחד הסגמנטים (C) הנמכרים ביותר באירופה (ובעולם בכלל) עם מתחרות ידועות כגון גולף, פוקוס, מגאן ועוד. אולי זו הסיבה שהרכב נראה כל כך דומה למחליפה, כאשר טויוטה השמרנית מפחדת להמר (כמו שעשתה רנו) עם מכונית הלחם והחמאה שלה. האוריס גדולה יותר ממחליפתה בכל הממדים – הגידול באורך אומנם צנוע יחסית – 4 ס^מ (422 ס^מ) – אבל גידול משמעותי ברוחב – 5 ס^מ (176 ס^מ) – אליו מצטרפת צמיחה לגובה – 3.5 ס^מ בגובה (151.5 ס^מ) – אמורה להבטיח שיפור במרווח הפנים, למרות שבסיס הגלגלים לא צמח ונשאר עומד על 260 ס^מ. האוריס תוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות ותוצע עם חמישה מנועים: שני מנועי בנזין – 1.4 ל' 97 כ^ס שמגיע מהדור הקודם ומנוע חדש בנפח 1.6 ל' עם 124 כ^ס – ושלושה מנועי דיזל – 1.4 ל' 90 כ^ס, 2.0 ל' 126 כ^ס ו-2.2 ל' 177 כ^ס(!). למנועי הדיזל החזקים תשודך תיבה ידנית 6 היל' ומנועי הבנזין יוצעו עם תיבה רובוטית (חדשה לפי טויוטה, ויש לקוות שהיא שונה מזו שנמצאת ביאריס). האוריס תגיע לייצור באביב 07', ובדומה ל-RUNX תיוצר באירופה, כאשר טויוטה מצפה למכור כ-1.2 מיליון יחידות עד 08' מדגמי הארבע והחמש דלתות יחדיו. צנוע, לא?