בתערוכת פריז 2004 הציגה חברת ונטורי הצרפתית מכונית-ספורט דו-מושבית פתוחה עם הנעה חשמלית מלאה – ה-Fetish. עכשיו, בדיוק שנתיים מאוחר יותר, מציגה ונטורי אמצעי תחבורה צנועים יותר, אבל מתקדמים עוד יותר מבחינה אקולוגית – שניהם נקיים לחלוטין בכל הקשור לפליטת מזהמים, ומנצלים ככל האפשר אלמנטים טבעיים כמקורות אנרגיה. הראשון, והפרקטי יותר, הוא ה-Eclectic – משמעות המילה היא שאיבה ממספר מקורות (תרבותיים, דתיים, מדעיים), ובמקרה שלנו הכוונה היא למספר מקורות אנרגיה. האקלקטיק הוא רכב חשמי תלת-מושבי לניוד עירוני, עם מצברי NiMH מהדור האחרון אשר מספקים טווח נסיעה של 50 ק"מ במהירות עד 50 קמ"ש (מוגבלת). אבל זה כמובן הצד הפשוט של הסיפור: תאים סולריים על גגו של הכלי מספק טעינה למצברים – ונטורי מצהירה כי בממוצע יכולים התאים הסולריים לספק טווח נסיעה של 7 ק"מ ביום (ויש להניח כי באזורים שטופי-שמש כמו שלנו, התגבורת הסולרית תהיה משמעותית יותר). בנוסף, ניתן כאופציה לצייד את האקלקטיק בטורבינת-רוח מיניאטורית – אחת או יותר – אשר באזורים הנכונים יכולה לספק עוד 15 ק"מ של טווח נסיעה מדי יום. בנוסף מצוייד האקלקטיק בבלימה רגנרטיבית – דהיינו אנרגיית הבלימה משמשת לטעינת המצברים – וניתן כמובן לטענו מאספקת חשמל רגילה. את ההנעה מספק מנוע חשמלי בהספק של 16 קילוואט – כ-22 כ"ס – אשר אמור לספק ביצועים סבירים לכלי שמשקלו הריק 350 ק"ג בלבד. ממדי האורך קומפקטיים כיאה לרכב עירוני, עם אורך של 2.88 מ' ובסיס גלגלים של 2.00 מ', אך הרוחב נדיב יחסית – 1.85 מ', עם מפשקי-גלגלים רחבים. צמיגי מישלין במידה 130/80-17, מיתלי מקפרסון ובלמי דיסק לכל ארבעת הגלגלים משלימים את המפרט. למרות המראה העתידני, ונטורי מתייחסת לאקלקטיק כאל פרוייקט מסחרי לכל דבר ומייעדת אותו לחברות המעוניינות לטפח את המודעות לשימור איכות הסביבה, ולרוכשים פרטיים בעלי חשיבה מתקדמת. ייצורם של 20 רכבי קדם-סדרה כבר החל, ו-200 כלים ראשונים יוצאו לשוק ביוני 2007 במחיר של 24,000 אירו ליחידה (יש לציין כי במדינות רבות נהוגות הטבות משמעותיות לבעלי רכב חשמלי, כולל סובסידיות ממשלתיות ההופכות את המחיר לאטרקטיבי יותר). בהמשך, עם הגברת קצב הייצור, צפוי המחיר לרדת לאזור 15,000 אירו; תיוצר גם גרסה ספרטנית חד-מושבית זולה. ונטורי מצהירה כי הכלים מכוסים על-ידי אחריות מלאה לשנתיים וכי המצברים מסוגלים לעמוד בלמעלה מ-2,500 מחזורי טעינה – אורך חיים של יותר מ-10 שנים. באירופה ניתן לתפעל את האקלקטיק עם רשיון נהיגה בסיסי בלבד, מגיל 16 ומעלה. ה"אסטרולב", לעומת זאת, אינו מיועד לייצור בעתיד הקרוב. המנוע החשמלי וערכת המצברים זהים לאלו שבאקלקטיק, אך כאן האלמנט הסולרי הופך לדומיננטי. פני המשטח העליון מכוסים כולם בתאים סולריים מתכנון מתקדם בעלי יעילות גבוהה, אשר מסוגלים לספק 600 וואט – עד 18 ק"מ ליום. שני הנוסעים יושבים זה מאחורי זה בתצורת טנדם, לצורך יעילות אוירודינמית מקסימלית; דבר זה – כמו גם הצורך בשטח גדול לתאים הסולריים – הכתיב ממדי אורך גדולים משל האקלקטיק (אורך 3.80 מ', בסיס גלגלים 2.50 מ'), אך המשקל קל יותר, רק 280 ק"ג, בזכות שימוש נרחב בחומרים מרוכבים קלים. בזכות כל אלה טווח הנסיעה שמספקים המצברים ללא טעינה נוספת הוא 110 ק"מ; המהירות המירבית היא 120 קמ"ש.