חמש פעמים בעבר ניצח מרקוס גרונהולם את ראלי פינלנד. זהו הראלי הביתי שלו, אך לא רק עובדה זו חיזקה את רוחו לקראת האירוע השנה. סבסטיאן לואב הוא שנמצא בראש מעייניו של הנהג הפיני הגדול, אשר ידע כי הפסד בבית משמעו הקטנה משמעותית של הסיכוי (הקלוש ממילא) לנצח באליפות השנה. אז גרונהולם עשה את מה שהוא יודע – וסיפק לצופים תצוגה מדהימה של מהירות שהובילה אותו בסופו של דבר לניצחון בראלי. האמת, יש להודות כי לא רק המהירות השפיעה כאן, שכן המבחן הגדול ביותר של גרונהולם בפינלנד השנה היה כרוך בפגישה עם סלע אחד קטן, שהתייצב לו בדיוק מול הגלגל בסטייג' 12 (ולא רק מול הגלגל שלו, כפי שתראו בהמשך). גרונהולם, באינסטינקטים חדים כתער, הצליח לחמוק באופן חלקי מהסלע ולא סבל מנזק משמעותי. לואב לא היה כה בר מזל, והפגיעה שלו בסלע הותירה אותו עם פנצ'ר רציני. הוא נאלץ לדדות על שלושה צמיגים לאורך חמשת הקילומטרים האחרונים של הסטייג', ואיבד כ-30 שניות לגרונהולם, שכבר היה כ-12 שניות לפניו. מיד לאחר הקטע אמר לואב כי מבחינתו הקרב אבוד, והוא ימשיך לנסות לשמור על המקום השני ולהסתפק בתוצאה זו. כמובן שהוא סיפק את הסחורה, אך דבריו הלא אופייניים מלמדים אותנו כי אפילו הוא השלים עם הגזירה: כמעט בלתי אפשרי לעמוד בקצב שגרונהולם מכתיב על השבילים המוכרים לו כל כך. כך גזל גרונהולם מלואב את הניצחון ההיסטורי (שעוד עתיד לבוא ולהציב אותו כנהג המצליח ביותר אי פעם), וכך המשיך לואב בקו שבו התחיל השנה: ^אם לא ראשון, אז שני^. את הפודיום סגר מיקו הירבונן, בן קבוצתו (וארצו) של גרונהולם, בתוצאה אותה הגדיר כ^חלומית^. עד תחילת היום השני נלחם הירבונן בסולברג, אך נהג הסובארו חיזק גם הפעם את מוניטין חוסר המזל שלו, והתרסק באופן מרשים ביותר: הוא נחת באלכסון מקפיצה, פגע בסלע והתהפך מספר פעמים. אחיו הנינג דווקא נהנה מראלי מעולה וסיים במקום הרביעי עם הפיז'ו 307, כשהוא משחזר את הישגו הטוב ביותר ב-WRC עד כה. ומה בנוגע לנהגה השני של סובארו? כריס אטקינסון הצעיר התחיל את האירוע היטב, אך מנועו התחמם ביום הראשון והוא איבד את כל ההילוכים מלבד שלישי ביום השני. ובכל זאת סיים במקום ה-11. וכעת בחזרה ל-307, והפעם של ג'יג'י גאלי. האיטלקי נלחם כל היום הראשון עם דניאל קרלסון במיצובישי, בשחזור של הקרב הגדול של שניהם משוודיה השנה. בסוף היום הראשון עשה גאלי טעות כשהסתבסב והתבלבל בכיוון הנסיעה, מה שאפשר לקרלסון לנצל את המצב ולהשיג פער משמעותי. אך גם הוא עשה טעות ואיבד גלגל בתאונה, שהעיפה אותו מהראלי ונתנה לגאלי במתנה את המקום החמישי. אחריו התמקמו בהתאמה יאני טוהינו בקסארה ויוסי ואלימאקי במיצובישי לאנסר. סגר את השמיניה יאן קופקי בסקודה פרטית ואחריו סיים מנפרד סטוהל, שאלמלא אינטרקום תקול שגרם לתאונה קלה בתחילת הראלי, היה מסיים בוודאי במקום גבוה יותר. ודניאל סורדו? לאחר תקרית הסלע בסטייג' 12, ובעת היותו ממוקם חמישי, הוא הצהיר על הורדת קצב ביחד עם לואב, בן קבוצתו. לטענתו, הבין שנקודות היצרן חשובות יותר ולא מומלץ לקחת סיכונים מיותרים. כמה סטייג'ים לאחר מכן הוא קפץ באוויר ונחת על סלע, שסיים בשבילו את הראלי. בלי סיכונים מיותרים? מזל שלא כך היה המצב עבור גרונהולם. הוא גם טען כי מאותו הרגע בו השיג את מרווח הביטחון, הוא מוריד את הקצב ונוסע בזהירות. חבל רק שבעידן הטכנולוגי ניתן כיום לדעת הכל, וכך קלטו מחשבי הקבוצה שלו נתון מדהים למדי: בסטייג' 15 הוא נסע בהילוך הגבוה ביותר ועם דוושה לחוצה עד הסוף למשך 46 שניות ברציפות. המהירות הממוצעת שלו לאורך הזמן הזה הייתה 171 קמ^ש. רק בכדי לסבר את האוזן, מדובר בזמן הארוך ביותר ב^פול גז^ שנמדד על ידי הקבוצה, אי פעם. מוריד את הקצב? אתם תשפטו. דירוג ראלי פינלנד: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 2:52:50.3 (10 נק') 2. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 1:06.7+ (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד) – 1:34.5+ (6 נק') 4. הנינג סולברג (OMV פיז'ו) – 3:57.8+ (5 נק') 5. ג'יג'י גאלי (פיז'ו פרטית) – 5:39.9+ (4 נק') 6. יאני טוהינו (סיטרואן פרטית) – 6:05.0+ (3 נק') 7. יוסי ואלימאקי (מיצובישי פרטית) – 6:55.4+ (2 נק') 8. יאן קופקי (סקודה פרטית) – 10:15.0+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 10 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 92 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 61 נק' 3. דניאל סורדו (קסארה פרטית) – 41 נק' 4. מיקו הירבונן (פורד) – 27 נק' 5. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 24 נק' 6. פטר סולברג (סובארו) – 20 נק' דירוג קבוצות אחרי 10 מרוצים: 1. קרונוס-סיטרואן - 122 נק' 2. פורד - 107 נק' 3. סובארו - 65 נק' 4. OMV פיז'ו - 50 נק' 5. סטובארט VK פורד – 24 נק' 6. רד-בול סקודה – 20 נק'