לא, אין כל צורך בועדת בדיקה או חקירה – אחרי מחדל כזה, כבוד השר צריך ללכת הביתה, ונדמה לי שהוא יודע את זה לבד. זהו משרד בו כל מעשה או מחדל עולים בקורבנות רבים ומיותרים, ומשרד כזה לא מתאים לו, לא מתאים לאווירה בה גדל ופעל כל חייו. ראינו איך הוא עושה במשרד את צעדיו הראשונים, דורך על כל מוקש, נופל בכל בור, מצהיר הצהרות לוחמניות, מתרברב, מאיים. ומשכנו כתף, קיווינו ש^הוא ילמד^. אבל אחרי פשלה כזו חמורה השר צריך ללכת – ומייד. לא יתכן ששר תחבורה, שמאיים ומצהיר הצהרות ^קרביות^ מול נהגים, ישב במכונית הנוסעת בצורה מופקרת, יברח מהמשטרה, יתעלם מסירנות ומקריאות לעצור וימשיך לכהן בתפקידו. ואם לא די בזה, הרי שיש לו תרוץ – הנהג אשם. השר בכלל נמנם. זה תרוץ של שר שכיהן במשך תקופה לא קצרה כקצין וכרמטכ^ל, של אדם שאמור להבין משהו בנושא ^אחריות מפקד^? מעניין מה היה הרמטכ^ל שאול מופז אומר למח^ט שהיה מביא בפניו תירוץ אומלל כזה אם היה נתפש בעבירות כאלו. כמה זמן היה הקצין האומלל ממשיך בתפקידו אחרי תירוץ כזה... מופז, כשר תחבורה, מצדד בתוקף בהחרמת מכונית שנעברה בה עבירת תנועה כזו או אחרת – אפילו אם בעל המכונית כלל לא ישב בה בזמן העבירה! אבל מכונית שבמשך דקות ארוכות נסעה במהירות מופרזת, חתכה נתיבים, ברחה מהמשטרה והתעלמה מהוראותיה, כששר התחבורה שאול מופז יושב ליד הנהג (או מאחור)? ברור שהנהג אשם, אלא מי אשם, מופז?? הצחקתם אותו. אני בטוח שהתירוץ ש^השר מיהר לישיבה ביטחונית דחופה^ עוד יישלף. אבל אין לשר זכות לסכן חיים של עוברי אורח ושוטרים בגלל ישיבה, דחופה ככל שתהיה (אם זה באמת כל כך חשוב ודחוף שיטוס בהליקופטר). לך הביתה מר מופז, למשרד חשוב כמו משרד התחבורה צריך שר שמבין בתשתיות, בתנועה, בשליטה בגורמים אזרחיים, בתכנון אזרחי לטווח ארוך, בחינוך נוער, בשיווק תוכניות בטיחות למסות של אזרחים (כולל הולכי רגל). והעיקר, במשרד הזה צריך סוף סוף שר שירצה באמת להיות שר תחבורה, שיראה בזה משימה וייעוד, ולא תחנת ביניים בדרך חזרה למשרד אחר בו אתה באמת חפץ. והכי חשוב, משרד התחבורה חייב שר שיידע אחריות אישית מהי, ולא יגלגל את האשמה בהרוגים בכבישים על הנהג שלו או על כל נהג אחר. דרך אגב מר מופז, כותב לך את זה נהג שרשומות בתיקו הרבה עבירות תנועה, בעיקר על מהירות, אבל אף פעם לא ניסה להימלט מניידת כי זה מסוכן – יותר מסוכן מלנסוע מהר. ושאלה למשטרת התנועה. מה היה קורה לי, למשל, אם הייתם תופשים אותי או את הנהג שלי מתנהג כפי שהתנהג הנהג של שר התחבורה? האם גם הייתם מפסיקים את המרדף ברגע בו היה ברור לכם שזה אני (העורך האחראי של ירחון אוטו), או שהייתם מציבים מחסומים, עוצרים אותי, זורקים אותי לאבו כביר ומעמידים אותי לדין (ובצדק) על איזה 12 עבירות שונות לפחות? מישהו שמע כאן על מבחן בוזגלו??