השם לאדה עשה פריצה קצרה ולא זוהרת לתודעה הישראלית בתחילת שנות ה-90, אז הביאו אותו לארץ רבים מהעולים מברה^מ. זו הסיבה שאצל רב הישראלים היצרן מתקשר לרפליקות של דגמי פיאט ישנים. אלא שמאז זרמו הרבה מים בוולגה, וגם אם עדיין מדובר במכוניות בסיסיות למדי, הרי שהן מתקדמות בהרבה מאותן העתקי פיאט שהכרנו. עכשיו מגיעה סדנת שיפורים רוסית בשם TMR ומראה שהיכן שיש מנוע, יש מי שישפר אותו. מושא השיפור הפעם היא הקאלינה – מכונית סופרמיני שקיימת גם בגרסאות סטיישן וסדאן, כאשר זו האחרונה מהווה את הבסיס לשיפור. את מנוע ה-1.6 ל' המקורי על 87 סוסיו מחליף מנוע 1.8 ל' עם הספק כמעט כפול –161 כ^ס (ומומנט של 17.2 קג^מ). מרשים בפני עצמו ובמיוחד כאשר לוקחים בחשבון את המשקל – אומנם לא פורסם משקל גרסת ה-GTI, אבל הגרסה ה-1.6 הבסיסית שוקלת רק 1030 ק^ג, שהם 10 ק^ג פחות מ-C2VTS! לטענת הסדנה המנוע יכול להביא את הקאלינה GTI (לא בחירת שם מקורית במיוחד, הא?) למהירות מרבית של 220 קמ^ש – נתון שנשמע לנו מעט אופטימי. התמונות חושפות גם הנמכת מתלים משמעותית, אם כי לא נמסרו פרטים מדויקים, כשעל האחיזה אחראים צמיגים במידה 205/50-16 – מידה שמרנית מאוד ביחס למקובל היום במכוניות ביצועים, אך יש לזכור את איכות הכבישים איתם הם צריכים להתמודד. מעבר למנוע זכה גם המראה לשדרוג המתבקש מהכינוי – חצאיות חדשות, כונס אוויר קטן (שתפקידו לא ברור, הנתונים מצביעים על מנוע אטמוספרי) וכמובן הספוילר אדיר הממדים שהשתלט על הזנב. וכדי להיות בטוחים שתשימו לב, הם דאגו לצבוע הכל בכתום זוהר מזעזע. אבל השינויים לא נעצרים בחוץ – פנים הרכב זכה לארבעה מושבי רקארו עמוקים, עם רתמות מרוצים והגה ספורטיבי, כך שגם מבפנים תזכור שאתה נוהג באיוולאדה. יפה או מכוערת? תחליטו לבד. אנחנו נשמור את המקום בחלומות למכוניות אחרות, ברשותכם...