את טויוטה אי אפשר, כנראה, לעצור. לאחר ששלושת היצרנים הגדולים בעולם פרסמו את תוצאותיהם העסקיות לרבעון השני של 2006, עולה תמונה עגומה עבור GM ופורד – בעוד טויוטה מממשיכה להציג גידול מרשים. שני הענקים מארה"ב נמצאי בעיצומו של מאבק שאפשר להגדירו "נואש" להתאוששות, אשר בשלב הנוכחי כולל בעיקר פיטורים מסיביים – שעולים הרבה כסף. פורד הפסידה ברבעון השני כרבע מיליארד דולר (לאחר שפרסמה תיקון בשבוע שעבר אשר הכפיל את ההפסד המקורי), לעומת רווח של קרוב למיליארד דולר באותו רבעון ב-2005; ואילו GM ממשיכה לדמם קשות, עם הפסד ענק של 3.4 מיליארד דולר ברבעון השני. ובינתיים, טויוטה הציגה גידול של 13% במכירות ברבעון השני לעומת אשתקד ורווח של 3.2 מיליארד דולר – גידול ענק של 39%, אם כי חלק מההפרש נובע מהחלשות שער הין לעומת הדולר בהשוואה לאותה תקופה ב-2005. על מצבה המזהיר של טויוטה בכלל ולעומת GM בפרט תעיד העובדה ש-GM מכרה יותר מכוניות מטויוטה בתקופה המדוברת – 2.4 מיליון לעומת 2.1 – וסך המכירות היה 54 מיליארד דולר לעומת 49 מיליארד – אך ראו את הההבדלים בתוצאות העסקיות... פורד הסתפקה במכירות של 42 מיליארד דולר, ירידה של 2.5 מיליארד לעומת אשתקד, למרות עליה במספר המכוניות שמכרה – 1.732 מיליון לעומת 1.718 מיליון ב-2005. בחודש יולי הצליחה טויוטה לעקוף לראשונה את פורד במכירות בשוק האמריקני, אם כי פורד עדיין ממוקמת שניה אחרי GM בסיכום השנתי הכולל.