הגלגול העדכני של המיני היה ללא ספק הצלחה גדולה עבור ב.מ.וו, בעלת המותג שחידשה אותו בהצלחה ב-2001. עכשיו, אחרי שגלים של תמונות-ריגול ומידע מוקדם הציפו את הרשת מזה כבר, מגיע הדור הבא. בשלב זה לא שוחררו כל הנתונים ורוב התמונות הן של המכונית בנסיעה, במסגרת סדנת-נהיגה שנערכה לעיתונאים בשבוע שעבר עם מכוניות שעדיין נושאות הסוואה קלה; חשיפה מלאה תגיע בחודש הבא. החדשות הגדולות הן דור-המנועים המחודש, עליו כבר דובר רבות. המיני קופר, שתצא ראשונה לשוק יחד עם הקופר S, מקבלת את טכנולוגיית הואלווטרוניק של ב.מ.וו, והספקה עולה ל-120 כ^ס. יחד עם תיבת 6 הילוכים ידנית תגיע גם תיבה אוטומטית, גם היא עם 6 הילוכים, המצויידת במוד ^ספורט^ ובמשוטי-תפעול מאחורי ההגה. הקופר S, וזה כמובן אינו סוד, מקבלת מנוע הזרקה ישירה מוגדש-טורבו במקום מגדש-העל של הדור היוצא; ההספק עולה קלות ל-175 כ^ס אך הנתון המעניין הוא המומנט – 24.8 קג^מ המתקבלים בין 1,600 ל-5,000 סל^ד, עם פונקציית ^אוברבוסט^ רגעית המספקת 26.5 קג^מ. טכנולוגיית טווין-סקרול (הטורבו מוזן בנפרד מכל זוג צילינדרים) מאפשרת זמני תגובה מהירים ובניית לחץ יעיל כבר החל מ-1,400 סל^ד, כאשר ההזרקה הישירה מאפשרת לשמור על יחס-דחיסה גבוה יחסית ותורמת כמובן לצריכת דלק נמוכה. גם הקופר S תוצע עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים כאופציה. בין מכלולי השילדה – שכולם חדשים – ניתן לציין מערכת-הגה חדשה עם תגבור חשמלי, המכונה EPAS. זו מצויידת בשני מצבי פעולה – רגיל וספורטיבי. מצב ספורט גם משנה את תגובת המצערת האלקטרונית למהירה יותר. במיתלים ניתן למצוא רכיבי אלומיניום לחסכון במשקל. מערכות העזר כוללת בקרת בלימה בפניה CBC, סיוע לזינוק בעליה, ובקרת יציבות ומשיכה ASC+T המגיעות כסטנדרד בדגמי הקופר וה-S. כאופציה ניתן לבחור בבקרת יציבות דינמית, DSC. כל הגרסאות יוצעו כסטנדרד עם 6 כריות אוויר. הממדים המלאים לא נמסרו אך מימד האורך גדל ב-6 ס^מ. העיצוב החיצוני עבר אבולוציה מתונה, בעוד עיצוב תא הנוסעים – שתמונותיו טרם פורסמו – מוגדר כ^מהפכה^.