אנשי ארץ ההאמבורגר לא ידועים בחיבתם היתרה למנוע דיזל, וזה בלשון המעטה. עד לא מזמן רק טנדרי הענק צוידו באופציה למנוע דיזל, וגם הוא יועד רק עבור אלו שייעדו את הטנדר לעבודה קשה באמת. השאר הסתפקו במנועי בנזין – ככה זה כשהדלק זול. אבל עלית מחירי הנפט, המודעות הולכת וגוברת לנושאי איכות הסביבה והשיפור בביצועים והעידון של דור הדיזלים האחרון, הצליחו לגרום אפילו לאמריקאים לשקול קנית רכב צורך סולר. אל הטרנד החדש מצטרפת ג'יפ, שתחל לשווק גם בארה"ב (בארץ, ובאירופה, הוא משווק מזה זמן) את הגרנד-צ'ירוקי שלה עם מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ל'. מדובר, כמובן, במנוע של מרצדס, אותו אחד שמניע גם את ה-320M החדש, אם כי כאן הוא מפיק 10 כ"ס פחות (באותו סל"ד בדיוק) – 215 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-52 קג"מ בכל התחום שבין 2,800-1,600 סל"ד. זו הפעם הראשונה שג'יפ תשווק את הגרנד-צ'ירוקי בארה"ב עם מנועי דיזל (החל מתחילת 2007), ולמיטב זיכרוננו גם הפעם הראשונה שרכב מקטגוריה זו מוצע עם מנוע דיזל בארה"ב. לא נמסר, אגב, אם המנוע יוצע עם טכנולוגית הבלו-טק של מרצדס, שתוצע בערך באותו זמן בארה"ב ב-E320 שמונעת באותו מנוע. טכנולוגיה זו כוללת הזרקת חומר מיוחד (מבוסס אמוניה) למערכת הפליטה, מה שתורם להפחתה משמעותית בפליטת הגזים הרעילים. קרייזלר מקווים כי החסכון המובטח בדלק (עד 30% לטענת החברה) ישכנע את האמריקאים לתת ללוגם הסולר שלה הזדמנות. ליתר ביטחון הם מציעים את הגרנד-צ'ירוקי גם עם מנוע בנזין V8 שיודע לעבוד על אתנול (E85, משמע 85% אתנול והשאר בנזין רגיל).