אם תשאל נציג של יצרן מכוניות - מערבי, יפני או קוריאני - מהו השוק בו הוא תולה הכי הרבה תקוות ובו זמנית מעורר בו סיוטים, אין ספק שהתשובה שתקבל היא "סין". הענק המתעורר אל המאה ה-21 מביא איתו דרישה אדירה למכוניות ובו טמונה אפשרות הצמיחה המשמעותית ביותר עבור יצרני הרכב השונים. מצד שני, כושר ייצור אדיר, יכולת למידה מהירה וחוסר כבוד מוחלט לזכויות יוצרים תרחיש אפשרי בו יצרנים סיניים מציפים את העולם במכוניות זולות ופוגעים אנושות ביצרנים הוותיקים. הסיבה שאנחנו מעלים את העניין שוב היא מיניוואן חדש מבית צ'רי, חברה ששמה הוזכר בעבר כמועמדת ליבוא לישראל. מדובר ברכב מתכנון עצמי של צ'רי, שנעזרה בשירותיה של לוטוס לתכנון השלדה והמתלים. העיצוב, מעשה ידיה של סדנה איטלקית ששמה לא נמסר, מודרני לעילא, עם חרטום שמזכיר מאוד את הקו הנוכחי של אודי, אולם המנוע הוא מנוע 2.4 ל' של מיצובישי שהספקו (130 כ"ס, 20.2 קג"מ) מעיד עליו כי אינו שייך לשיא הטכנולוגיה המודרנית. הגיר הוא אוטומאטי, עם אופצית טיפטרוניק, אם כי לא נמסר מספר ההילוכים. אורכו של ה-V5 עומד על 4.66 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.8 מ' ולמרות שמו, הוא יכול להסיע עד שבעה נוסעים. הוא יחל להימכר בסין עוד החודש ולחברה יש תוכניות לשווקו גם לחו"ל, כשהיעד הראשון הוא צפון אמריקה. לנו נראה כי הרכב החדש צריך להיות במוקד העניין של היבואן הישראלי הפוטנציאלי.