המפגש הראשון שלנו עם מכונית סינית היה עם רכב השטח של לנד-ווינד בתערוכת פרנקפורט, לפני תשעה חודשים. השמועות דיברו על אפשרות יבוא לישראל ולכן הקדשנו לדוכן הנידח תשומת לב מיוחדת. מה שראינו הזכיר את סדרת החופש הגדול האהובה מנהרת הזמן – עיצוב משנות השמונים, טכנולוגיה של שנות השבעים וגימור של שנות החמישים. אבל באותה תערוכה היו עוד כמה מציגים סיניים, לראשונה באירופה, וגם אם כולם הסכימו שהמכוניות עדיין רחוקות מהרמה המקובלת במערב, עדיין לא היה לאף אחד ספק כי לא יעבור זמן רב עד שהסינים ידביקו את הפער. ולמה נזכרנו בזה עכשיו? בגלל ה^בנטנג^ של חברת FAW, ראשי תיבות של First Automobile Works. משמעות השם ^בנטנג^ היא ^דוהר קדימה^ וע^פ מה שניתן לשפוט מההודעה המצומצמת לעיתונות, השם מוצדק בהחלט. FAW, שלה שת^פ עם חברת מאזדה (כמו גם עם פולקסווגן וטויוטה), ביססה את ה^בנטנג^ על ה-6 המצליחה, אבל טוענת כי מדובר במכונית חדשה לחלוטין ולא רק שינוי עיצוב קל. העיצוב עצמו, כפי שניתן לראות בתמונות, מודרני ונעים לעין ובהחלט מהווה שיפור לעומת מה שראינו בפרנקפורט. גם המפרט מעניין למדי – המנוע, שנפחו לא נמסר, מפיק 161 כ^ס (מה שמצביע לכיוון מנוע ה-2.3 ל' שמוכר מה-6) והאבזור הסטנדרטי כולל את המפרט העשיר, ולא רק במונחים סיניים, שמופיע בכותרת המשנה. ההודעה לעיתונות מוסרת כי המכונית תחל להימכר בסין באוגוסט הקרוב, במחיר של 200,000 עד 250,000 יואן (כ-24,000 עד 29,000 דולר. כ-30% יותר ממחיר C4 סינית). לא נמסר על כוונות יצוא, כרגע, מה שבטח גרר אנחת רווחה אחת או שתיים ברחבי העולם.