מרקוס גרונהולם התחיל את הראלי באיטליה בדיוק כמו את קודמו בארגנטינה – בראש הטבלה. לאורך היום הראשון הוא הוביל בבטחה כשלואב מזנב בו, אך בסטייג' 8 (בדיוק כפי שהיה בארגנטינה...) הוציאה אותו תאונה קשה מהתחרות. הקטע השמיני נערך בראלי זה בתחילת היום השני, וכך אפילו עם חוקי סופראלי (המאפשרים לנהג לחזור לתחרות ביום למחרת כשהוא סופג 5 דקות עונשין על כל סטייג' אבוד), לא היה למרקוס סיכוי להיות תחרותי – והוא נאלץ לפרוש, לדאבונו הרב. המקרה המצער השאיר את לואב להתחרות מול, ובכן, אף אחד. כבר בסיום קטע 8 הוא הוביל ביותר מדקה על הירבונן, בן קבוצתו של גרונהולם, והנינג סולברג, אחיו של פטר, היה ממוקם עוד דקה מאחור. ואיפה פטר היה? הוא פרש גם כן, אך עשה זאת בסטייג' האחרון של היום הראשון, כך שחזרתו לפי חוקי סופראלי הייתה פשוטה יותר. בסוף היום הראשון הוא היה ממוקם במקום ה-14, ועלה למקום השמיני עד תחילת היום השלישי. הירבונן המשיך להפתיע ושמר על מיקומו עד הסיום, מכפר במקצת על כישלונו של גרונהולם, בהשיגו נקודות חשובות לקבוצת פורד. מי שכבר הפסיק להפתיע הוא דניאל סורדו הצעיר, שמגלה יכולות מופלאות לאורך כל העונה – עונתו הראשונה בקטגוריה הגבוהה. הוא סיים במקום השלישי, אליו נחת לאחר שג'יג'י גאלי נאלץ לפרוש בסוף היום השני. מחוץ לפודיום נמצאים שמות מפתיעים פחות ויותר: קסאוויר פונס הרשים במיוחד וסיים במקום הרביעי, כשהוא מוסיף נקודות לקרונוס קבוצתו וסוגר שלוש קסארות ברביעייה הפותחת. אחריו התמקם ואלימאקי בלנסר פרטית, שם לא ממש מוכר בטבלאות הדירוג. עד הסטייג' האחרון היה ואלימאקי שישי, כשלפניו אטקינסון ומאחוריו סולברג – שני הסובארואידים הכחולים. לרוע מזלו של אטקינסון, הוא החליק מחוץ לשביל העפר ולא סיים את הסטייג'. התוצאה – חמש דקות עונשין לפי חוקי סופראלי וסיום במקום העשירי. סולברג, שהיה אמור לעלות משביעי לשישי עקב התאונה של בן קבוצתו, הצליח לפגוע במוט ההגה שלו ונאלץ להאט משמעותית, כשהוא מאבד כשלוש דקות ויורד למקום התשיעי. כך התפנה המקום השישי לנהג עם שם דומה: קריסטיאן סוהלברג זכה לתוצאה הטובה ביותר בקריירה שלו ולנקודות נהג בזכות נהגי קבוצת סובארו. הוא עשה זאת, דרך אגב, עם אימפרזה... בסיום הטבלה התמקמו מנפרד סטוהל ב-307 (שביעי) ופרנסואה דובאל, שהביא את הסקודה שלו למקום השמיני כשהוא מראה לנו שגם עם מכונית נחותה הוא יכול להיות תחרותי. ואי אפשר לסיים בלי שיא: הנווט של לואב, דניאל אלנה, זכה לניצחון ה-25 שלו ב-WRC והפך לנווט המצליח ביותר אי פעם, כשהוא עוקף את לואי מויה. כמובן שהוא חייב את הצלחתו ליושב משמאלו – סבסטיאן לואב, אלוף עולם פעמיים, בעל 25 ניצחונות ב-WRC (פסיק קטן מאחורי סיינז) והאיש שסיים ראשון בכל חמשת האירועים האחרונים (ושני בשני האירועים שקדמו להם). הביטו על טבלת הניקוד וראו בדיוק לאן (גם) העונה הזו מנשבת... דירוג ראלי איטליה: 1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 3:54:18.9 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) – 2.41.4+ (8 נק') 3. דניאל סורדו (סיטרואן פרטית) – 3:27.7+ (6 נק') 4. קסאוויר פונס (קרונוס-סיטרואן) – 5:28.3+ (5 נק') 5. ג'וסי ואלימאקי (לנסר פרטית) – 7:08.8+ (4 נק') 6. קריסטיאן סוהלברג (אימפרזה פרטית) – 7:36.9+ (3 נק') 7. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 8:18.4+ (2 נק') 8. פרנסואה דובאל (סקודה פרטית) – 9:45.8+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 7 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 66 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 35 נק' 3. דניאל סורדו (קסארה פרטית) – 30 נק' 4. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 20 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 18 נק' 6. מיקו הירבונן (פורד) – 15 נק' דירוג קבוצות אחרי 7 מרוצים: 1. קרונוס-סיטרואן - 85 נק' 2. פורד - 65 נק' 3. סובארו - 58 נק' 4. OMV פיז'ו - 36 נק' 5. סטובארט VK פורד – 17 נק' 6. רד-בול סקודה – 12 נק'