יום שבת התאפיין בשמש חמימה, אבל לא חמימה מדי. יום אידיאלי לפיקניקים. אפילו נועם היימן, מארגן ליגת ראלי-רייד, חשב כך, וקרא למשתתפים להביא את המשפחות לחורשה ממנה זינק הראלי ולנצל את מזג האוויר והמסלול הקצר שתוכנן לאותו יום לבילוי משפחתי. לא הרבה משפחות ניצלו את ההזמנה, אבל הנוכחות בנקודת הזינוק היתה מרשימה, ובמיוחד בלט מספרם הגבוה של האופנוענים – זן הולך ומתדלדל בעונות הראלי האחרונות. המספר הגבוה אפילו הצדיק פתיחת קטגורית מתחילים, בה יש סיכוי גם לפשוטי העם לראות פודיום, ולא רק את האבק של לוק, וולנברג ושות' בע^מ. נקווה כי המגמה תמשך. הראלי עצמו היה, כאמור, קצר יחסית – 150 ק^מ (שעוד קוצצו בשל של פקח עוין) – ובתוואי מהיר יחסית – שבילי חמרה מהירים ומפותלים – כך שכעבור כשעתיים המשתתפים הבכירים כבר נחו בחזרה בצל החורשה. המסלול התפתל מגברעם צפונה ומזרחה לאורך נחל שקמה, בין שדות החיטה הצהובים, הקיף את שדרות וחזר בחזרה לגברעם, שוב דרך נחל שקמה. השבילים עצמם היו אומנם מהירים, אך כללו לא מעט ^הפתעות^ בדמות חריצים משבשי אחיזה וכסות חול בפניות – נהדר לצילומי זריקות זנב, אבל דורש זהירות וערנות תמידיים. תנאי הרוח והיובש בשבועות האחרונים התרגמו לכמויות מסחריות של אבק, ומי שלא נהנה מהנוחות של תא נהג סגור צופה בשכבה עבה ואחידה של אבק, שחדר גם לנחיריים, לפה ולאוזניים. מבין רכבי השטח שלט ללא עוררין צוות ליוגב. כן, שוב. נראה כי הפאג'רו T1 עם הילל ורז הוא שילוב שלמתחרים קשה למצוא לו תשובה. היחידים שעוד שמרו אותם בין הכוונות היו ארז אברמוב ושי שמעוני, שסיימו בהפרש של דקות בודדות מאחורי הילל (אם כי הרכב של ארז, כמובן, הוא בעל הנעה אחורית בלבד ושייך לקטגוריה אחרת). את המדרגה השלישית בקטגורית ה-T1 אכלס צוות חדש-ישן – איל שטרן (מתחרה וותיק על שני גלגלים) ואחיו בנו רכב על בסיס פאג'רו ישן ועלו על הפודיום בארוע הבכורה – הישג נאה. באופנועים היה זה אופיר לוק ששילב בצורה הטובה ביותר בין יכולת רכיבה לניווט. היו רוכבים אחרים שרכבו לא פחות טוב, אבל ניווט ללא דופי הביא את לוק למקום הראשון ובפער גדול, והוא גם הוכתר לאלוף האירוע. בקטגורית ה-T2 ההשתתפות היתה מצומצמת יחסית. הוסיפו לכך מספר פרישות בשל תקלות טכניות ותקבלו מצב בו כל מי שסיים עלה על הפודיום. דווקא בקטגוריה הסטנדרטית והעממית יותר היו ניתן לראות קרבות צמודים שהוכרעו על חודו של יוד. כששכך האבק היה זה ניצן שקל, מצוות טלפארמה שהתייצב על המדרגה הגבוהה בפודיום. בקטגורית הבאגים התייצב מספר גדול יחסית של צוותים, עניין מסורתי בראלים שנערכים באזור הנגב הצפוני (ובד^כ אפילו מגיעים עוד יותר צוותים מקומיים). אחד מאותם צוותים מקומיים, האחים לבית שיפר, גם הראה את ערכה של הכרת השטח – הוא אומנם לא הצליח לאיים על ארז אברמוב, אבל הצליח להביא באגי פשוט למראה למקום השני, לפני מתחרים וותיקים ומנוסים ממנו. ואנחנו שואלים, מתי כבר ימומש חוק הספורט המוטורי, ומארגן שעבד ותיאם עם כל הרשויות לא יצטרך לחשוש מכל אזרח מתוסכל שיחליט לתקוע מקל בגלגלים? תוצאות: אופנועים מקצועי: 1.אופיר לוק צוות ברווז / מישלין 2.אמציה רוזנברג צוות ירון רוטשילד/רביב טרקטורונים 3.ערן וולנברג צוות ברווז אופנועים מתחילים: 1.עובד בכר צוות קיבוץ בארי 2.עמרי ארבל+דידי אברהמי 3.רפי דנטה + יניב רווה צוות הוד גינון / רווה סוכנויות מקצועי T2: 1.אלון אסולין+אייל עובדיה צוות אוטוויק 2.גיל יצחקי + ערן סדן צוות גיל-ספורט/נעמן מוטורס/מיצובישי ישראל 3.צביקה כנעני + ברוכי צוות מרשל'ס / ד.נ. כל גדר אב-טיפוס T1- 4X4: 1.רז הימן + עומרי סגל צוות ליוגב / NAV & GO 2.שי שמעוני + גדעון בן-שמואל צוות ד.נ. כל גדר / גתוס 3.אייל+אורן שטרן אב-טיפוס T1- 2X4: 1.ארז אברמוב + יינון רובינשטיין צוות ארז ריידר 2.ניר+גל שיפר צוות שיפר ראלי טים 3.ניר שני+עומרי רשף צוות קיבוץ כפר מסריק טרקטורונים: 1.יובל שרון צוות אבנוע/עופר אבניר בומברדייה 2.ניר אברמוביץ 3.אלי אוחיון צוות עופר אבניר בומברדייה סטנדרטי: 1.ניצן שקל + גיתי קליגר צוות טלפארמה 2.איציק אסולין + אלעד רחמים צוות אוטוויק 3.רועי שפירא + גדי שטייף צוות אראן/חולון מוטורס מתחילים: 1.עופר בן-יעקב + צחי בן-ארי צוות נדיר 2.יניב אביבי + אמיר שיינברג צוות סילבר סטון