לב.מ.וו מורשת מרוצים עשירה, את זה היא לא שוכחת להזכיר בכל הזדמנות. אחת המכוניות המפוארות במורשת הזו היא ה-328, מכונית ספורט דו מושבית שזכתה באין ספור מרוצים. אבל ההישג הידוע ביותר של אותה 328 הוא ניצחון במרוץ המילה מילייה של 1940, תוך קביעת המהירות הממוצעת הגבוהה ביותר בתולדות המרוץ – 166.7 קמ"ש. המילה מילייה חזר לחיים ב-2004 כאירוע היסטוריה, והשנה, לכבוד המילה מילייה של 2006 הציגה החברה קונספט מכונית ספורט חדש ששואב רבות מאותה 328 אגדית. מכונית הקונספט מבוססת על ה-Z4, שכמו ה-328 הוצגה ראשית כרודסטר ורק לאחר מכן קיבלה גרסת קופה. אל קווי ה"להבה הזורמת" האופייניים של ה-Z4 בצידי החרטום מצטרפים חופה וזנב שנראים כאילו נעקרו מה-328 קופה שניצחה את המילה ה"הוא". גם החרטום מפגין דמיון בולט למכונית ההיסטורית, כשאל הקווים הקלאסיים מצטרפים אלמנטים מודרניים כגון פנסים ראשיים שטוחים לחלוטין, שמותקנים ע"ג הפח, ולא בחללים מיוחדים. מה שאפשר את המבנה הפחוס הוא שימוש בנורות לד, טכנולוגיה חביבה על מתכנני מכוניות קונספט. המתכננים לא ויתרו, כמובן, גם על חישוקי "20 – אלמנט קונספט הכרחי בשנים האחרונות – עטופים בצמיגי 245/40. גם המרכיב המעניין ביותר במכונית שאוב מה-328 קופה – הכניסה לתא הנוסעים היא דרך הגג, שמחובר למרכב בעזרת צירים בדומה לחופת מטוס קרב. השימוש בגג כזה הפך לנפוץ כאשר בסוף שנות השלושים הותר השימוש במכוניות סגורות במרוץ הלה-מאן, ויצרני מכוניות המרוץ חיפשו דרך פשוטה להסב את הרודסטרים שבמלאי לתצורה סגורה. אבל השימוש בתצורת הגג-חופה היא לא ממניעים היסטוריים גרידא – גג כזה חוסך את השימוש בדלתות, מה שמאפשר ייצור מרכב קשיח וקל יותר. ומשקל קל – עוד תכונה מגדירה של אותה 328 – היה דגש מיוחד בתכנון הקונספט. למבנה הגג המיוחד מצטרפת שלדת אלומיניום קלה במיוחד עטופה בפלסטיק מחוזק בסיבי-פחמן. אבל ב.מ.וו לא לוקחים סיכונים, ולא סומכים רק על המשקל הקל. בחרטום הקונספט פועם מנוע השש בטור עטור התהילה של ב.מ.וו, זה שמשרת את ה-M3 וה-Z4 בגרסת ה-M. עם 343 סוסים, הביצועים אמורים להיות מספקים. ואנחנו תוהים אם יש בב.מ.וו תחרות "המכונית המכוערת ביותר" שלא מספרים לנו עליה...