מנכ^ל יונדאי – דני שביט – הציג היום (10/4/06) את התכניות של יונדאי לשנת הדגם 2007. ראשונה בחשיבותה היא האקסנט החדשה, אשר מציעה יותר מהכל: יותר חלל, יותר דינמיות ויותר בטיחות. כל זה יחד עם עליה במחיר אשר תקרב את האקסנט החדשה לסגמנט C יותר מתמיד. האקסנט תוצע עם שני מנועים: 1.4ל' המפיק 97 כ^ס ו-12.8 קג^מ ו-1.6ל' עם 112 כ^ס ו-15 קג^מ שיופקו בעזרת תזמון שסתומים משתנה. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר תקניות ועיגון למושב בטיחות לילדים. יחידות ראשונות תגענה בסוף יוני ושאר הגרסאות יעשו עליה עד לסוף אוגוסט. המחירים צפויים לנוע מ-109,000 ₪ לגרסת 1.4ל' GL ועד 114,000 ₪ ל-1.6ל' GLS. את הסנטה-פה החדש לחלוטין אתם כבר מכירים. יונדאי ימצבו את הסנטה-פה החדשה כמובילת המותג מהצד הנחשב יותר של הסקלה. רכב הפנאי החדש מציע שבעה מושבים, שש כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת לשלושת השורות, ריפודי עור ועוד. שני מנועים בהיצע: 6V בנפח 2.7 ל' המפיק 189 כ^ס ו-25 קג^מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים. דיזל 2.2 ל' חדש המפיק 150 כ^ס ו-34 קג^מ ויגיע עם תיבה אוטומטית בת חמש מהירויות. לשתי גרסאות המנועים אותה מערכת הנעה כפולה-אוטומטית אשר מחברת את ההנעה האחורית במקרה של סחרור בחזית. המערכת ניתנת לנעילה, כדי לקבל הנעה כפולה קבועה, אולם חוזרת להניע רק את האופנים הקדמיים מעל 43 קמ^ש. טווח המחירים ינוע מ-235,000 ₪ ועד ל-265,000 ₪. ביונדאי מתכננים לחזור על ההצלחה של הטוסון ולנסות ^לגנוב^ לקוחות של משפחתיות גדולות ולצרפם לסגמנט רכבי הפנאי. בין השאר הם יעשו זאת עם גרסאות הנעה קדמית בלבד הן לטוסון והן לסנטה-פה אשר תהיינה זולות בכ-10 עד 15 אלף ₪. הסנטה-פה עומדת להיות המכונית היקרה ביותר בקו המוצרים של יונדאי בישראל, ובהנהלת החברה משוכנעים שהציבור הישראלי מוכן – כבר עתה – לתג מחיר כזה הצמוד ליונדאי. הסנטה-פה, בתפקידה הנוסף, אמורה גם להוביל את השידרוג במיצוב של יונדאי – ממש כפי שיונדאי העולמית מנסה לעשות בעולם כולו. הטוסון חוזר עם מנוע דיזל מחוזק בנפח 2.0 ל' המפיק עתה 140 כ^ס (במקום 112), הגרסאות האוטומטיות יצוידו כחלק מהציוד התקני בבקרת יציבות והגרסה המפוארת תגיע עם צבע אחיד גם לפגושים וחצאיות הפלסטיק. כאמור, תוצע גרסה אוטומטית עם הנעה קדמית בלבד ותהיה גם גרסה ידנית עם שישה הילוכים (חמישה ב-2006) והנעה כפולה. המחיר של הטוסון צפוי לעלות בכ-10,000 ₪ מרמתו הנוכחית. הגטס המחודשת תקבל ESP תקני בגרסת 1.6 ל' ולסונטה 2.4 ל' יש מעתה בקרת שיוט ו-ESP תקניים. יונדאי משנה פאזה – ברמה העולמית – ומנסה לשפר את המיצוב שלה באמצעות שיפור האיכות והביצועים של מוצריה, שיפור התדמית הנתפסת והתאמת התמחיר של כל מוצר בשוק הרלוונטי. מדיניות גלובאלית זו מחלחלת גם אלינו ונראה את השפעתה כבר מעכשיו עם תחילת שיווק דגמי 2007.