בתערוכת דטרויט האחרונה הוצגו שתי מכוניות-קונספט הנשענות על העבר האמריקני של מכוניות-שרירים: דודג' צ'לנג'ר ושברולט קאמארו. בשני המקרים לא הובעו הצהרות ברורות לגבי תכניות ייצור סדרתי – אבל הציבור האמריקני דורש את שלו. שתי המכוניות גרפו תגובות נלהבות. וזה קורה דווקא עכשיו, כאשר מחירי הדלק מאמירים ונשמעות יותר ויותר דרישות מיצרני הרכב לגלו תאחריות חברתיות ולייצר מכוניות חסכוניות, נקיות ובכלל ידידותיות לסביבה. אולי יש כאן התרפקות נוסטלגית על תקופה בה אף אחד עוד לא שמע על משבר דלק, בנזין היה יותר זול ממים והרחובות רעדו מאגזוזי V8 רועמים. קרייזלר בהחלט מעוניינת לייצר את הצ'לנג'ר, והמגמה העכשווית היא לייצרה כדגם נישה שיהיה ממוקם מעל למוסטנג, ולא במקביל אליו. גישה זו דוגלת בשימוש במנועי V8 בלבד, בניגוד למוסטנג שמוצע גם עם מנוע V6 – ולמעשה, מכירות ה-V6 גבוהות משמעותית מאלו של ה-V8. הבעיה של קרייזלר כרגע היא שאין לה איפה לייצר את הצ'לנג'ר: פס הייצור בו מורכבות אחיותיה לפלטפורמה, הקרייזלר 300 והדודג' צ'רג'ר, נמצא בתפוקה מלאה. מצד שני, הקמת מפעל יעודי אינה כדאית בכמויות הייצור בהם מדובר. קרייזלר תנסה לדחוף פס ייצור לצ'לנג'ר באחד ממפעליה האחרים. ובינתיים, GM זוכה למבול של פניות – 300 אימיילים ביום! – הדורשות לייצר את הקאמארו עכשיו ומייד. בעת ההשקה בדטרויט נאמר באופן לא רשמי כי קיימת אפשרות לייצור סדרתי לשנת הדגם 2009, אבל מתברר כי לציבור האמריקני אין סבלנות לחכות. כל זה מהווה עבורנו תירוץ טוב לפרסם סט חדש של תמונות קאמארו שפורסמו בשבוע שעבר (בטור משמאל). כל התמונות נפתחות ל-1024x768.