ארגון NCAP פרסם היום תוצאות מבחני-בטיחות לשני דגמים חדשים. הרלבנטי עבורנו הוא ניסאן פאת'פיינדר, שזכה לציון-ריסוק כולל מאכזב מעט של 4 כוכבים, למרות היותו מצוייד ב-6 כריות אוויר.

בריסוק-הצד זכה הפאת'פיינדר לציון מלא של 100%, אבל בריסוק הקדומני הציון היה 75% בלבד, עם סכנת פגיעה לרגלי הנוסעים הקדמיים. בסעיפי הבטיחות האחרים זכה הפאת'פיינדר לציונים סבירים אך לא יוצאי-דופן: 3 כוכבים להגנה על ילדים, 2 כוכבים בהגנה על הולכי רגל.

דגם נוסף שתוצאותיו פורסמו הוא הפיאט אידאה, גרסת המיקרו-מיניואן של הפונטו. גם האידאה זכה ציון ריסוק של 4 כוכבים, עם 56% בלבד בריסוק הקדמי ו-83% בריסוק-הצד. אידאה, באופן יוצא דופן, מצוייד באופן תקני בוילונות-אויר להגנת ראשי הנוסעים בפגיעות צד, אך לא בכריות-צד המהוות אופציה ברוב השווקים, ולכן נבדק בלעדיהן. שאר הציונים עבור האידאה מאכזבים: 2 כוכבים בהגנה על ילדים וכוכב בודד בסעיף הגנה על הולכי רגל.