רשות המיסים מתכוונת לשנות את השיטה לפיה היא מחשבת את ערך המכוניות המובאות לארץ ביבוא אישי. הסיבה לשינוי היא התנגשות שיטת ההערכה הקיימת כיום עם הסכמי סחר בינלאומיים עליהם חתומה מדינת ישראל. בשיטה הנהוגה היום מושווה החשבונית שמספק מייבא הרכב למחיר המחירון של הרכב במדינת היצוא, וחשבוניות שערכן נמוך ביותר מ-10% אינן מתקבלות, כך שלמעשה נקבע מחיר מינימום לצורך המס. וזה, מתברר, אסור. אי לכך שונו התקנות כשהשינוי העיקרי הוא החלפת מחיר המינימום בהגדרה ^מחיר סביר^ – אנשי רשות המיסים ישפטו כל חשבונית לגופה ויחליטו האם מדובר בחשבונית מהימנה או לא. לא מפורט איך בדיוק יחליטו אנשי המכס האם להאמין לחשבונית או לא ומבחינת המייבא האישי הפוטנציאלי מדובר בעצם בהגברת אלמנט חוסר הוודאות בעת יבוא רכב, ובעיקר רכב משומש. התקנות החדשות יכנסו לתוקף החל מהראשון בינואר 2007. במקביל לשינוי התקנות הודיעו אנשי משרד התחבורה ומשרד האוצר על כוונתם להלחם בתופעת ^סוכנויות היבוא האישי^, שלדבריהם עוקפות את הכוונה המקורית של תקנות היבוא האישי ומשווקות כל-רכב ללא גיבוי השירות ואספקת חלקי-החילוף הדרושה. טוב או רע לנהגים (העשירים)? נחכה ונראה.