אנו מהמרים שאת שמה של סדנת Faralli & Mazzanti לא שמעתם עד היום. גם אנחנו לא. אבל מדובר בסדנה איטלקית ידועה בחוגים הנכונים, שעד היום התמחתה בשחזור וחידוש מכוניות קלסיות. אבל באירוע ^טופ מרקס מונאקו^ היוקרתי עליו דיברנו השבוע והנפתח היום מציגה הסדנה מכונית ראשונה מתוצרתה: האנטאס V8. משמעות השם אנטאס היא ^עיט^ בשפה האטרוסקית העתיקה. האטרוסקים היו ציביליזציה איטלקית קדומה, אשר בין היתר הניחו את היסודות לעיר רומא. מדובר במכונית יוצאת דופן: הבסיס המכני הוא תכנון שלדה מצינורות פלדה, בהתאם למקובל במכוניות ספורט ומירוץ משנות ה-60, עם מרכב מעוצב בסגנון אותן שנים, עשוי אלומיניום על טהרת עבודת יד. פאראלי ומאזאנטי גאים בכך שבתכנון המכונית לא נעשה כל שימוש במחשבים – הכל בוצע בשיטות הישנות של שרטוטים, בניית מודל מוקטן, בניית מודל בקנה מידה 1:1 ולאחר מכן ייצור המכונית עצמה. בניגוד למקובל, גם המנוע שייך לעידן כמעט פרהיסטורי – V8 עתיק בנפח 4.7 ל' מתוצרת מזראטי, מוזן על-ידי רביעיית מאיידים כפולים, ששימש דגמים מהוללים של היצרן כמו הגיבלי והבורה. התיבה הידנית בת 5 הילוכים. ההספק המוצהר הוא 310 כ^ס, עם מומנט מירבי של 43 קג^מ – מספיק להגיע ל-100 קמ^ש בתוך כ-5 שניות, ולמהירות מירבית של למעלה מ-270 קמ^ש. המיתלה אחורי גם הוא רטרו למהדרין, עם סרן קשיח וקפיצי סליל. תא הנוסעים שומר על מוטיב הרטרו, והתוצאה – לטעמנו, על כל פנים – מהממת; המכונית משופעת בפרטים קטנים כמותם פשוט לא ניתן למצוא היום, למעט אולי הפנסים האחוריים העכשויים-מדי (ולא, המפרט לא כולל כריות אוויר או מערכות עזר אלקטרוניות). נתון המשקל לא נמסר אך בסיס-הגלגלים הוא 2.75 מ', האורך 4.75 מ', הרוחב 1.78 מ' והגובה – 1.20 מ' בלבד. חישוקי ^17 צרים יחסית (^7) נושאים צמיגים צנועים בהתאם – 205/50 מלפנים, 225/45 מאחור. את המחיר אנחנו לא יודעים, אבל כמו שאומרים – אם אתה צריך לשאול...