210 כ^ס, 525 ק^ג – אלו המספרים של הקייטרהאם R400 החדשה, שכמו אחיותיה לסדרה שואבת את שמה מיחס ההספק-משקל: בדיוק 400 כ^ס לטון. מדובר בדור חדש למכונית, שבעבר זכתה להצלחה רבה כאשר הוצעה עם מנוע סדרה K של רובר בנפח 1.8. הדגם החדש מקבל מנוע פורד 2.0 ל' שטופל על-ידי קוזוורת' כדי להפיק את 210 סוסיו. התאוצה מ-0 ל-60 מייל/שעה (96.5 קמ^ש) מתבצעת ב-3.8 שניות בלבד, והמהירות המירבית היא 225 קמ^ש. כנצר לסדרת הסופרלייט מדובר בדגם מינימליסטי המיועד לימי מסלול לא פחות (ואולי יותר) מאשר לכביש הציבורי: במקום שמשה קדמית יש מסיט-רוח מסיבי פחמן, ואותו החומר משמש גם לכנפיים ולמושבי-המירוץ. רשימת הציוד התקני כוללת עוקת-שמן יבשה, דיפרנציאל מוגבל החלקה, ורתמות מירוץ בעלות 4 נקודות עיגון. קייטרהאם החליפה את ספק-השלדות שלה, וטכנולוגיית-ייצור חדשה תוך שימוש ברובוטים וחיתוך לייזר אפשרה לקבל שיפור של 14% בקשיחות השלדה. המכונית פותחה על בסיס גרסת-מסלול, C400, שמשמשת השנה בסיס לסדרת מירוץ משלה, Caterham Superlight Challenge. הביקוש ל-R400 כה גבוה, עד כי לקוחות מצזמינים את המכונית החדשה מזה מספר חודשים – עוד לפני שקייטרהאם פרסמה מפרט או מחירים. הלקוח הראשון בתור, אגב, הוא זמר הרוק כריס ריאה. ה-R400 החדשה מוצעת במחיר נמוך מקודמתה: כ-27,000 ליש^ט כקיט להרכבה עצמית, או 29,500 ליש^ט למכונית מוגמרת.