העובדה כי אקיורה, מותג היוקרה של הונדה, מתכוונת להציג רכב פנאי חדש לא היתה סוד – קדימון ^קונספט^ סדרתי למראה הוצג כבר בתערוכת דטרויט לפני שנה וקצת. בתערוכת ניו-יורק נחשף בימים אלו הדגם הסדרתי, המוגדר כ^רכב כניסה לעולם ה-SUV היוקרתי^. ה-RDX ייוצר במפעלי החברה באוהיו, ויהיה רכב הפנאי הראשון שמייצרת החברה בארה^ב. חוץ ממקום הייצור, כולל מפרט ה-RDX עוד שורה ארוכה של ^לראשונה^ עבור אקיורה. גם אם מתעלמים מהמוץ, כגון ^חישוקי וצמיגי ה-“18 הסטנדרטיים הראשונים אי פעם באקיורה^, עדיין כוללת הרשימה מספר פריטים מעניינים, למשל השימוש הראשון במערכת ה-Super Handling ברכב פנאי. אבל הפריט המעניין ביותר ב-RDX החדש הוא המנוע - מנוע הטורבו הראשון בתולדות החברה. אומנם מגדשי טורבו הם לא חדשה טכנולוגית או אטרקציה מיוחדת כבר כמה וכמה שנים, אבל כשזה מגיע מהונדה, אחת הכוהנות הגדולות של הספק-דרך-סל^ד, זה בהחלט ראוי לציון. במקרה או שלא, זה קורה במקביל להצגת מנוע טורבו ראשון מזה שלושים שנה ע^י אשפית מנועים אטמוספריים נוספת – ב.מ.וו . מנוע הטורבו, ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ל', מיישם טורבו בטכנולוגית VFT (זרימה משתנה) להשגת ^כח ותגובה מיידית של מנוע V6 עם גודל וצריכת דלק של מנוע ארבעה צילינדרים^. אם הנתונים, והמטרה, נשמעים לכם מוכרים זה לא פלא – ה-CX-7 החדש של מאזדה משתמש בדיוק באותה תצורת מנוע להשגת בדיוק אותה מטרה מוצהרת. מקרה? אולי. גם נתוני ההספק והמומנט כמעט זהים – 240 כ^ס באקיורה, 245 במאזדה. 36 קג^מ באקיורה, 35.7 במאזדה. רק צורת עקומת ההספק שונה – המאזדה מגיעה לשיא ההספק מוקדם בהרבה (5,000 סל^ד לעומת 6,000) וגם המומנט מגיע מוקדם משמעותית (2,500 סל^ד לעומת 4,500). כנראה שבהונדה התקשו להיפטר מהחיבה לסל^ד... מידות ה-RDX גם הן מציבות אותו ישירות מול ה-CX-7 האמור – בסיס הגלגלים אומנם קצר יותר (4.65 מ' לעומת 4.75 מ') וכך גם האורך הכללי (4.59 מ' לעומת 4.67 מ') אבל הרוחב זהה (1.87 מ') והאקיורה אפילו גבוה מעט (1.66 מ' לעומת 1.64 מ'). למרבה הפלא דווקא האקיורה כבדה יותר – 1,800 ק^ג לעומת 1,700 הק^ג ששוקל המאזדה. מערכת הסופר-הנדלינג שהוזכרה מתיחדת בכך שהיא יודעת לשלוט בהעברת הכח לא רק בין הציר הקדמי לאחורי, אלא גם בין שני הגלגלים על אותו ציר ומספקת בכך שליטה משופרת בסבסוב. בין המנוע למערכת הנ^ל משדכת תיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים שמקושרת גם למצערת האלקטרונית לטובת עידון החלפות ההילוכים. היא כוללת, כמובן, גם אופציה לפיקוד ידני באמצעות פקדים על גלגל ההגה. מערכת המתלים כוללות מקפרסון מלפנים ומתלה זרועות נגררות רב חיבורי מאחור. כצפוי ברכב המיועד לשוק האמריקאי מדגישים באקיורה את שפע תאי האחסון שמציע ה-RDX, כולל תא ננעל בקונסולה המרכזית שגדול מספיק להכיל תיק-מנהלים. עוד פריט מעניין באבזורו העשיר של הרכב הוא מערכת ניווט בעלת פיקוד קולי – מעניין אם הוא מותאמת לעבוד גם עם מבטא דרומי... ה-RDX, כמצופה מרכב מודרני, מתהדר בשלל אביזרי בטיחות פאסיביים (שש כריות אוויר דו שלביות) ואקטיביים (מערכת בקרת יציבות), אבל ההודעה לעיתונות כוללת גם התייחסות לבטיחות מי שמחוץ לרכב. לא מדובר רק בבטיחות הולכי רגל, תחום שהונדה היתה מהראשונות להקדיש לו תשומת לב, אלא גם תשומת לב לפגיעה מינימאלית במכונית השניה במקרה תאונה – ללא ספק ניסיון להלחם בתדמית השלילית של רכבי הפנאי בנושא זה.