הניסאן אלטימה אמנם אינה מכונית רלבנטית עבורנו, אבל זהו הדגם הנמכר ביותר של ניסאן בארה^ב ורביעי ברשימת המכירות של מכוניות פרטיות שם (אחרי טויוטה קאמרי, הונדה אקורד והונדה סיוויק). בתערוכת ניו-יורק הציגה ניסאן את הדור החדש של האלטימה לשנת הדגם 2007, והחשיבות של השקה הזו עבור שאר העולם נעוצה בכך שזו הופעתה הראשונה של פלטפורמת D החדשה המשותפת לניסאן ורנו. אותה פלטפורמה מיועדת גם לדורות הבאים של הרנו לגונה והניסאן פרימרה. ניסאן מספרת כי הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר מקודמתה, אותה חלקה האלטימה עם המקסימה של השוק האמריקני. בניגוד למגמה הנוכחית של גידול בממדים, האלטימה החדשה דווקא קטנה יותר: בסיס הגלגלים, 2.78 מ', קצר ב-2 ס^מ, והאורך הכללי – 4.82 מ' – קטן ב-6 ס^מ. עם זאת, מרחב הפנים – לדברי ניסאן – לא נפגם לעומת הדגם היוצא, וגם נפח המטען נותר כשהיה. בזכות הקטנת הממדים גם תוספת המשקל מינימלית לעומת הדגם הקודם – רק כ-25 ק^ג. כמו בדגם היוצא, האלטימה זוכה לשני מנועים שעודכנו קלות, 2.5 ל' 4 ציל' עם 165 כ^ס (175 כ^ס בדגם היוצא) או V6 בנפח 3.5 ל', גרסה חדשה של סדרת ה-VQ המהוללת שמשמשת, בין היתר, גם את ה-350Z והמוראנו. באלטימה מפיק המנוע 265 כ^ס (לעומת 245 כ^ס עד עתה) ו-35.3 קג^מ. התיבות, לעומת זאת, חדשות: ידנית 6 הילוכים (במקום 5 עד עתה) או אוטומטית רציפה המכונה Xtronic במקום תיבת ה-4 הילוכים הקודמת. גם המיתלים – שילוב קונבנציונלי של מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור – עודכנו, וכוללים שימוש ברכיבי אלומיניום. יש גם מערכת היגוי חדשה תלויית-מהירות. ציוד הבטיחות כולל 6 כריות אוויר אבל, במפתיע, ABS אינו סטנדרטי ברמות הגימור הנמוכות. לך תבין. מהצד השני, מוצגת כאן לראשונה מערכת בלימה תלויית-מהירות, עם יחס משתנה לדוושת הבלם המספק תחושה קשיחה יותר במהירויות גבוהות ופעולה רכה, יותר הדרגתית ופחות רגישה במהירויות נמוכות. יש גם מערכת הגה חדשה. ניסאן מדגישה בהודעה לעיתונות את התכונות הדינמיות וההנאה מהנהיגה שתספק האלטימה החדשה. גרסה היברידית של האלטימה החדשה תוצג גם היא בקרוב ותצא לשוק כדגם 2007. יחד עם האלטימה הציגה ניסאן גם מתיחת פנים למקסימה המקומית, לאחר שעברה עדכונים עיצוביים קלים.