סוזוקי הציגה היום בתערוכת ניו-יורק את ה-XL-7 החדש. בהתאם למגמה השולטת בתחום רכבי הפנאי, גם ה-XL-7 נופל קרבן לתהליך ההתרככות וההתקרבות למפרט של מכוניות פרטיות: שלדת הסולם, הסרן הקשיח מאחור וההנעה מבוססת-אחורית נעלמו, ובמקומם מקבל ה-XL-7 מרכב אחוד, מיתלים נפרדים, והנעה מבוססת-קדמית. כל זה מגיע הודות לפלטפורמת ת'טה של GM, המשותפת גם לשברולט קפטיבה החדשה, וכן לשברולט אקווינוקס/פונטיאק טורנט הותיקים יותר (והמשמשת גם, בגרסה מקוצרת, את הסאטורן Vue). הממדים גדלו, חלקם משמעותית: כ-30 ס^מ נוספו לאורך, שמגיע עכשיו כמעט לחמישה מטרים (499.5 ס^מ, אם לדייק); הרוחב גדל ב-5.5 ס^מ, ולגובה נוספו 2 ס^מ. בסיס הגלגלים התארך בכ-6 ס^מ ומגיע כעת ל-2.86 מ'. חדי העין הבחינו בודאי כי התוספת לאורך גדולה בהרבה מהגידול בבסיס הגלגלים – וזה אומר סרחי-עודף ארוכים יותר, במיוחד הקדמי (כפי שניתן לראות היטב בצילום מהצד). את המחיר על סרחי-העודף הארוכים הללו משלמים בזויות המרכב: זוית הגישה הדרדרה מ-28.5 ל-17.5 מעלות עלובות, וזוית הנטישה ירדה מ-23.4 ל-20.0 מעלות. מצד שני, התצורה והממדים החדשים מבטיחים מרחב נוסעים משופר משמעותית; גם בדור החדש מוצע ה-XL-7 עם חמישה או שבעה מושבים, אך עם הרבה יותר מקום הן לנוסעים והן למטען. המנוע בדור החדש תוכנן על ידי GM, אך מיוצר על-ידי סוזוקי – הבסיס הוא ה-V6 הגלובלי המשמש כיום במגוון דגמי GM, אך מערכת הניהול כוילה ספציפית עבור סוזוקי, שגם מייצרת ברשיון את המנוע ביפן. התפוקה המשוערת היא 250 כ^ס, עם מומנט של 33.6 קג^מ. לטענת סוזוקי, למרות הנפח המוגדל והתוספת המשמעותית להספק, צריכת הדלק אינה עולה על זו של מנוע ה-2.7 ל' היוצא. התיבה היחידה המוצעת היא אוטומטית 5 הילוכים. ההנעה – קדמית בגרסאות 2WD, או כפולה מבוססת קדמית עם ניתוב של עד 50% מהכוח לגלגלים האחוריים לפי הצורך. בניגוד לגראנד-ויטארה החדשה, תיבת ההעברה איננה מצויידת ב-Low. מערכת בקרת אחיזה, הנשענת על הפחתת כוח המנוע ובלימה סלקטיבית של גלגלים בודדים, דואגת להתקדמות כשהתנאים חלקלקים (נראה לנו שלהשתמש בביטוי המפורש ^שטח^ יהיה מוגזם – ל-XL-7 אין יומרות כאלו, וגם לא הציוד או הנתונים המתאימים). המיתלים הם מקפרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור; בגרסת ההנעה כפולה אלה מצויידים במערכת ^ניבומאט^ לאיזון עצמי לפי העומס. ההגה, אגב, נותר בעל תגבור הידראולי. כמקובל, צמד המושבים האחוריים (אך לא האמצעיים) מתקפלים לתוך הרצפה. ציוד הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אויר, חיישני התהפכות ו-ESP. הצמיגים הם 235/65-16 או 235/60-17. ה-XL-7 החדש תוכנן ייעודית לשוק האמריקני, והשיווק יתחיל שם ברבעון האחרון של השנה.