מנועי דיזל הולכים וצוברים פופולאריות גם בקטגוריות הפאר, ולכן פיתחה פורד מנוע דיזל V8 חדש האמור להתחרות במנועים המובילים של המתחרים, בעיקר אלו מגרמניה. פורד טוענת כי מדובר במנוע חדש לחלוטין, אולם הנפח (3.6 ל'), שגדול בדיוק בשליש מזה של מנוע ה-V6 (בנפח 2.7 ל') של החברה, רומז כי מדובר בהוספת זוג צילינדרים נוסף למנוע המוצלח שפותח עם פיז'ו-סיטרואן. העובדה כי המנוע ייוצר על אותו קו ייצור במפעל באנגליה בטח לא מזימה את ההנחה הנ^ל. המנוע החדש עשוי אלומיניום ומציע ארבעה שסתומים לציל' וגל זיזים עילי כפול, בדיוק כמו מנוע ה-V6. הזנת האוויר היא באמצעות צמד מגדשי טורבו וההספק עומד על 270 כ^ס (כמעט בדיוק 33% יותר ממנוע ה-V6) ו-65.3 קג^מ (וזה כבר כמעט 50% יותר מהמנוע הקטן). הספק מכובד, אך עדיין נמוך במעט מאצל היריבות מגרמניה – אודי מייצרת מנוע V8 בנפח 4.2 ל' המציע 326 כ^ס, למרצדס יש מנוע V8 בנפח 4.0 ל' עם 306 כ^ס, ב.מ.וו מסתפקת ב-300 כ^ס ממנוע 4.4 ל', V8 כמובן ופולקסוואגן מוציאים 313 כ^ס ממנוע V10 בנפח 5.0 ל'. פורד טוענת כי היא מסוגלת לייצר 25,000 מנועים כאלו בשנה, אבל לא הצהירה, עדיין, אילו מכוניות יזכו לאכלס את המנוע החדש, אולם ככל הנראה היגואר XJ, כמו גם הדגמים הגדולים של לנד-רובר הם מועמדים חזקים. לגבי סיטרואן ופיז'ו, שותפותיה של פורד ב-V6 המצב מעורפל יותר – לא ברור כלל אם יש לחברות הנ^ל פלטפורמות המסוגלות לקלוט את המנוע הגדול. שמועות באתרים אמריקאים מדברות על אפשרות התקנת המנוע גם ב-F-150, כחלק מהתפשטות הדיזל אל המסחריות הקלות (במושגים אמריקאים), אולם הסיכויים להתקנת מנוע מתוחכם כל כך (ויקר כנראה לייצור) בטנדר אמריקאי בסיסי נראים לנו נמוכים.