בסוף השבוע האחרון הסתיימה ליגת הקרוס קאנטרי, ליגת העבירות בשטחים פתוחים שמפיק מיקי יוחאי. לפני האירוע נשמעו מספר מתחרים מנבאים כי המקצה המסיים יהיה קל יחסית – ^מותו בטרם עת של החורף בתוספת מספר ימי שרב כמעט ולא השאירו מכשולי עבירות ראויים^ ניבאו חלקם. אלא שהם היו עתידים לגלות שלזלזל בכושר ההמצאה וההתעללות של מיקי זו טעות. טעות חמורה... ביום שישי התאספו כל הצוותים ליד הכניסה למושב חגור, משם זינקו לקטע ניווט שבילים קצר (בשיטת סיפור הדרך) שנועד ליצור רווחים בין המתחרים עד לצבר המכשולים הראשון. כמו קוסם השולף שפן מן הכובע הצליח מיקי לאתר עוד מספר נחלים שלא יבשו עדיין, וקרקעית ערוצם ספוגה מים להתפקע. חציית מכשולי הבוץ והמים דרשה שימוש יסודי באלמנט המח. מי שהעדיף את השימוש בכח גילה במוקדם או במאוחר (ובד^כ, במוקדם) ששיטה זו היא אולי דרך מעולה להתחבב על הצלמים, אבל לא ממש הדרך הנכונה לחצות מכשול במהירות. שוב ושוב נראו מתחרים שבחרו לזנק בפזיזות לערוץ, בלי בחינה מקדימה של השטח, תקועים עד גחונם בעיסה דביקה. ובעוד הם מתרגלים שימוש בכננות, עובר לידם בקלילות המתחרה שרק רגע לפני כן עקפו בסערה. אבל ביום הזה לא היה צוות אחד שהיה חף מטעויות. אילן שושה מצוות פרוג'יפ, מנצח היום בקטגורית האדוונצ'ר, כמעט והפסיד הכל בגלל החלטה שגויה במכשול הראשון שעכבה אותו זמן רב. גיא רפאל, מצוות פרוג'יפ השני, הוביל בפער ענק רק כדי להיתקע בתעלה במשך למעלה משעה ולהתדרדר למקום השני... ולא רק המכשולים עכבו את המתחרים. הניווט הפעם היה רחוק מלהיות נסיעת שבילים טריוויאלית ופעמים רבות נראו מתחרים חגים בשטח, מבטם נודד בין ספר הדרך לנוף בחוץ ומבט אבוד בעינהם...בשלב מסוים החליטו צוותי האדוונצ'ר הבכירים שעדיף לשתף פעולה מאשר להיתקע (ואם כבר ללכת לאיבוד, אז בצוותא) ונראו נוסעים בשיירה ומחלצים אחד את השני שוב ושוב. וכמו תמיד, רשימת התקלות בסוף היום נראתה כלקוחה מחלומו הרטוב של בעל מוסך – כננות ששבקו, ציריות שנגזרו, קורונות שרוסקו ומחשבי מנוע שהוצפו. ניסיון לצלוח מכשולים עבירות בקצב גבוה גובה מס, בברזל. ואם באדוונצ'ר נפלה שלהבת, מה יגידו סטנדרטי הקיר? אנשי הקטגוריה הסטנדרטית, שעבור חלקם זו עונת התחרות הראשונה, התקשו מאוד לסיים את המסלול שהתווה להם מיקי – אם בגלל בעיות ניווט ואם בגלל בעיות עבירות. רובם המוחלט כלל לא סיים את המסלול כולו וגם אלו שסיימו לא השלימו את מעבר כל המכשולים. כמות התקלות כאן אומנם היתה נמוכה משמעותית, אך כך גם יכולת הצוותים להתמודד עם המכשולים השונים. ההבדל ברמת המיומנות בחילוץ כלי הרכב התקועים בין שתי הקטגוריות היה בולט, ואין ספק שזהו ההבדל המשמעותי בין הקטגוריות, הרבה יותר מאשר רמת ההכנה של כלי הרכב (למען האמת, יש כמה וכמה מתחרים בקטגוריה הסטנדרטית עם כלים ברמה מקצועית לעילא). בסופו של היום הראשון נשלחו כל הצוותים לנוח ולאגור כוחות ליום ה^טרופי^ (עם פ' רפה, מלשון גביע) שנערך ביום שבת ליד ראש העין. יום זה לא נכלל בתוצאות הליגה, מה ששחרר את הלחץ מהמתחרים והשאיר אותם במצב הרוח הנכון לאירוע – תחרותיות בריאה ושפע עליצות. במהלך היום צריכים היו הצוותים, שחולקו לחמש קבוצות, להתחרות כקבוצה במגוון משימות, היתוליות יותר (אומגה על כבל כננת המתוח בין שני כלי-רכב, למשל) או פחות (מעבר מכשול הכולל קיר בגובה של כשלושה מטרים). למרות שלכאורה היו תוצאות היום חסרות חשיבות, הפגינו כל הצוותים דבקות במשימה ו^רעל^ שלא היו מביישים מועמדים בגיבוש סיירת וכולם דחפו, משכו, צעקו, עודדו ועשו כל מה שהיה צריך (ולפעמים קצת יותר) כדי לנצח. למצב הרוח המרומם והאנרגיה הרבה תרמו לא מעט הקלוריות שסופקו בנדיבות ע^י הספונסרים של הצוותים השונים – צוות פוליבה, סגני האלופים בקטגורית האדוונצ'ר, גייס את הספונסר, חברת לייצור מאפים, להאכלת הצוותים והקהל לפני התחרות בעוד צביקה כנעני, שהתחרה עם שי שמעוני באיטליה, גויס לספק את הבשרים לסעודת סיום הליגה. ומי שלא ראה איך נעלמו עשרות ק^ג של בשר בכרסיהם של אנשי הליגה, לא יבין כנראה לעולם את משמעותו האמיתית של הביטוי ^כהרף עין^... עוד עונת ^קרוס קאנטרי^ הסתיימה לה. אומנם רק השניה, אבל כבר ברור שלא האחרונה ומשתתפים רבים תהו מה יעשו עד פתיחת העונה הבאה. אלופי האדוונצ'ר והסטנדרטי כבר נקבעו ורק בקטגורית ה^אדוונצ'ר צאלנג' ^, שהמתחרים בה מתחרים גם בליגת ה^יונדאי אקסטרים^ (שעוד לא נגמרה) , הקרב על המקום הראשון עוד פתוח. תוצאות מקצה 4 אדוונצ'ר 1. צוות פרוג'יפ – אילן שושה ומאיר שוקרון 2. צוות פרוג'יפ – גיא רפאל וגדעון בן שמואל 3. צוות פוליבה/ שמוליק לודויג וירון פרסלני סטנדרטיים 1. צוות ריינוס – סאמר וסמיר בלאן 2. צוות טכמוביל – מוסטפא פיומי ומוסטפא חמדן 3. צוות ג'יפולוג – איל גונן וסביון עזר אדוונצ'ר צאלנג' 1.צוות גתוס/ד.נ כל גדר – שי שמעוני ויואב גבע 2.צוות ניר – אלי שחר 3.צוות ניר – שמעון ראובן אלופי הליגה אדוונצ'ר 1.צוות פרוג'יפ – גיא רפאל וגדעון בן שמואל/אודי כליפא 2. צוות פוליבה – שמוליק לודויג וירון פרסלני (למרות שוויון נקודות, עם גיא, שהוכרע בשל מספר ניצחונות עדיף לגיא) 3. צוות רדיאטור מודיעין/בשן – ירון כהן ואמנון שטרנגלס סטנדרטיים 1. צוות אוברלנד – רון גל וארנון הלחמי 2. צוות ג'יפולוג – איל גונן וסביון עזר 3. צוות CO2 – אורן בן שטיין ויובל עובדיה אדוונצ'ר צאלנג' 1. צוות ניר – אלי שחר 2.צוות גתוס/ד.נ כל גדר – שי שמעוני ויואב גבע 3.צוות ניר – שמעון ראובן