אתמול הבאנו כאן את התוצאות העיקריות של סקר Driver Power לשנת 2006 שערך השבועון הבריטי 'אוטו אקספרס'. הפעם נכנס לעוד קצת פרטים. בסעיף איכות היצור, למשל, קצת מפתיע אולי שראשות הטבלה לא נשלטת בלעדית על-ידי תוצרת יפן. שלוש הראשונות אמנם יפניות – הונדה S2000, לקסוס IS והונדה ג'ז – והונדההצליחה להכניס דגם נוסף ה-CR-V, למקום השישי; אבל בעשיריה הראשונה נמצא גם לא פחות מארבעה דגמי אודי, ב.מ.וו אחת וסקודה אחת, מה שאומר שאיכות-הייצור הגרמנית המפורסמת עדיין שרירה וקיימת. המכונית הראשונה ברשימה שאיננה יפנית או גרמנית מגיעה רק במקום ה-23 – והיא... הקאיה סורנטו, שאתמול כבר צוין כי הוותה הפתעה רבתי בסקר הנוכחי. ומה לגבי תוצרת צרפת ואיטליה? ובכן המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה מכונית איטלקיה בתחום איכות הייצור הוא 72 (מתוך 100 הדגמים המדורגים), שם ממוקמת האלפא 147. הצרפתיה הראשונה היא הרנו סניק, במקום ה-81. בעשיריה התחתונה נמצאים שלושה דגמי סיטרואן (C2, ברלינגו ו-C3), שלושה של רנו (לגונה, מגאן וקליאו), שני דגמי פיז'ו (206 ו-307, במקום הלפני אחרון), פיאט פונטו, ואחרונה חביבה מכולן – ה-ZR של MG. בסעיף המסקרן והחשוב של אמינות מככבת, כפי שכבר צוין, תוצרת יפנית. רק הקאיה סורנטו מנעה שליטה יפנית מוחלטת בעשיריה הראשונה. לסקודה יש שתי מכוניות בעשיריה השניה, והסמארט הקטנה התבגה למקום ה-19 – לפני כל דגם של מרצדס, אגב. גם בסעיף זה, אגב, זכתה ההונדה S2000 במקום הראשון. ככל הנראה, הונדה עשתה את הכל נכון בדגם זה. שתי הבאות בתור הן הג'ז והלקסוס IS, שעמדו על הפודיום גם בסעיף איכות הייצור. ומה לגבי הצרפתיות והאיטלקיות האומללות? ובכן הצרפתיה האמינה ביותר היא הסיטרואן ברלינגו, במקום ה-51 המכובד יחסית בדירוג האמינות. אבל סיטרואן שוב מאכלסת את העשיריה התחתונה, עם ה-C5 במקום ה-95 וה-C3 במקום 96. הרנו האמינה ביותר היא הסניק, במקום 79, והפיז'ו המדורגת במיקום הטוב ביותר היא ה-406 במקום 86. שני דגמי אלפא, ה-147 וה-156, נמצאים בעשיריה התחתונה, יחד עם הפיאט פונטו, שלושה דגמי רנו, פורד גלאקסי ולנד-רובר פרילנדר – ואחורנה מכולם, כפי שסיפרנו אתמול, היא הפיז'ו 307. לא נעים. מצבה של ה-206, אגב, אינו טוב בהרבה – היא מדורגת 88 בסעיף האמינות. יצרני צרפת ואיטליה יכולים להתנחם בכך שהם בחברה טובה. למרצדס, למשל, יש שני דגמים במיקומים לא מחמיאים: ה-E-קלאס הנוכחית (!) במקום 80, וה-A-קלאס הקודמת במקום 84. למעשה, פרט לסמארט הרי שה-CLK (מקום 42) היא המרצדס היחידה במחצית העליונה של דירוג האמינות. גם לאודי ולסאאב יש נוכחות במחצית התחתונה של טבלת האמינות. בסקר נעשתה הפרדה בין נוחות הישיבה מכונית לבין איכות הנסיעה, מה שמכונה Ride – היכולת של המיתלים לבודד את נוסעי המכונית ממהמורות הכביש. ובכן בכל הקשור למושבים כנראה שאין מתחרים לסקנדינבים. שלוש המכוניות הראשונות בדירוג הן מתוצרת שבדיה: וולוו V70 ראשונה, ואחריה S60 והסאאב 9-5. אבל שימו לב למכונית במקום הרביעי: לא אחרת מאשר... מנצחת הסקר, ההונדה S2000. כנראה ששביעות רצון כללית יכולה לצבוע כל משקפים בורוד... את המושבים הגרועים ביותר, אגב, ניתן למצוא במכוניות קטנות: החמישיה התחתונה בסעיף זה כוללת את הווקסהול/אופל קורסה, פיז'ו 206, פורד קא, ניסן מיקרה ואחרונה מכולן – רובר 25. אוהבי רובר יכולים להתנחם בכך שבסעיף השני של נוחות, איכות הנסיעה, קטפה הרובר 75 את המקום הראשון, לפני יגואר S-טייפ וסיטרואן – איך לא – C5. אבל נחשו מי במקום הרביעי? אכן כן, שוב ה-S2000. מה שגורם לנו לחשוב שבעלי S2000 כנראה לא צברו הרבה נסיון במכוניות רגילות מן השורה... צריך לשלוח אותם לסיבוב ב-C5 כדי לקבל קצת פרופורציה. המכונית הכי פחות נוחה מבחינת ספיגת מהמורות היא, לפי הסקר, המרצדס A-קלאס הקודמת כשצמודה אליה הסמארט – ואלו בהחלט בחירות מוצדקות. התנהגות הכביש הוא סעיף חשוב במכונות בעלות אופי ספורטיבי, וכאן לא מפתיע למצוא את הפורשה בוקסטר במקום הראשון, בפער זעיר לפני המאזדה RX-8, מאזדה MX-5 (הקודמת), הונדה S2000 עם מקום רביעי נוסף, וסובארו אימפרזה. אחריהן בדירוג מגיעה הניסאן 350Z, עם המיני במקום שביעי מפתיע לפני הפורד פומה ואחריה – וזו בהחלט הפתעה – MG ZT, הגרסה הספורטיבית של הרובר 75. סדרה 1 של ב.מ.וו משלימה את העשיריה הראשונה. ובתחתית? שוב השתים מהסעיף הקודם: סמארט במקום הלפני-אחרון ומרצדס A-קלאס במקום האחרון. מן הראוי לצייןכאן את ב.מ.וו, עם 6 דגמים בין 20 הראשונות (כולל המיני, ובמפתיע כולל ה-X5, שדורגה 11 והקדימה את נציגי סדרות 3 ו-5). גם מאזדה מפתיעה לטובה: בנוסף לשתי הנציגות בשלישיה הראשונה, ה-6 מדורגת 14 – שניה רק לסדרה 3 בין המשפחתיות-הגדולות – וה-3 במקום ה-17, לפני כל המשפחתיות הקומפקטיות פרט לב.מ.וו סדרה 1 (ולסובארו אימפרזה, אבל זו כבר לא חוכמה – הרוב המכריע של האימפרזות המשתתפות בסקר הן WRX ו-STI). נזכיר עוד כי ההונדה ג'ז, עם תא-נוסעים מרווח וסידור פנים גמיש וקל לתפעול, נבחרה כמכונית הפרקטית ביותר – והיא גם זו שקל ביותר לנהוג בה; הסמארט, עם עלויות דלק, ביטוח, טיפולים וצמיגים נמוכות, היא המכונית הזולה ביותר לאחזקה שוטפת; הניסאן 350Z שכתה לדיוג הגבוה ביותר בתחום הביצועים; וההונדה S2000 גרפה את המקום הראשון גם בסעיף הבלימה. בחלק האחרון של הדיווח, מחר, נביא את הדירוגים בקטגוריות השונות – וגם כאן אנו מבטיחים הפתעות.