תערוכת אוטומוטור מהווה באופן מסורתי חלון הצצה לנעשה בעולם הגדול מבחינת חובב המוטוריקה הישראלי. בעידן האינטרנט אפשר אמנם לנבור ולחפור ברחבי הרשת ולמצוא עדכונים וצילומים מהתערוכות הגדולות, אבל קשה למשש מכונית דרך המסך... לשם שינוי, תכלול התערוכה השנה מספר מכוניות ^טריות^, שאך הוצגו בתערוכות ברחבי העולם (פרנקפורט, דטרויט, ז'נבה וכד'), ועוד מספר אטרקציות מעניינות, גם אם לא חדשות – בהחלט מכובד עבור תערוכה בסדר גודל שכזה. קיבצנו עבורכם את המכוניות המעניינות ביותר בתערוכה הקרובה, לטעמנו. תהנו. תואר מכונית הקונספט המרהיבה ביותר בתערוכה הולך, ללא ספק, לאירו-X של סאאב. המכונית, שהוצגה לראשונה לפני כחודש בז'נבה, מציעה 400 כ^ס ועיצוב הכולל תא נהג עם חופה מתרוממת, מוטיב השאוב מעולם התעופה. בביתן אודי יוצג ה-SUV החדש, ה-Q7 בעל שבעה מושבים שהוצג לראשונה בפרנקפורט, אך לפני חצי שנה, וצפוי להלחם בשוק המקומי עם הוולוו XC90 והמרצדס GL. אולם, עם כל הכבוד ל-Q7 (ויש כבוד) האטרקציה בדוכן אודי תהיה דווקא הלמבורגיני גאיירדו ספיידר (הצגת בכורה בפרנקפורט 2005). בצ'מפיון מצהירים שישקלו יבוא שלה במידה והקהל יביע התעניינות. אז אתם יודעים מה לעשות... לחובבי הספורט המוטרי מומלץ לסור לדוכן מיצובישי, שם תוצג לאנסר איוו WRC לצד פאג'יקו איוו, מלך המדבריות. עוד בדוכן גם ההאנטר החדש, מחליפו של המגנום. סקודה תציג את המיני-מיניוואן החדש והלא שיגרתי שלה – הרומסטר, שמגיע אלינו חודש בלבד לאחר שהוצג לעולם בז'נבה. עוד בדוכן סקודה יוצג גם ה-YETY – קונספט-פנאי קטן – שלצערנו יגיע ללא הדוגמניות שליוו אותו בפרנקפורט... בדוכן פולקסוואגן תוצג הפולו GTI החדשה, שמציעה 150 כ''ס לחובבי ההגה, ולידה הג'טה החדשה לחובבי תא המטען. אצל אלפא רומיאו תוצג ה- 159, מחליפתה היפיפייה של ה-156 (מבחן באוטו בקרוב), אבל היא תואפל ע^י הבררה, מחליפת ה-GTV. מרצדס תציג שתי מכוניות שכנראה לא ישברו את שוק הליסינג... האחת היא מכונית העל (הלא חדשה אבל עדיין מרשימה) ה-SLR מקלארן. למעונינים, מבטיחים אנשי היבואן כי רשימת ההזמנות פתוחה, במחיר של 5.5 מליון ש^ח היחידה (מקום שביעי ברשימת המכוניות היקרות בעולם של פורבס) – איזו קבוצת מחיר זה יוצא? המכונית השניה היא מכונית הפורמולה 1 של קבוצת מרצדס (לא, לא ניתן להזמין). עוד בכורות מקומיות יהיו סדרות ה-R קלאס (ספק סטיישן ענק, ספק קרוסאובר) ו-B קלאס (מיניוואן קומפקטי) החדשות שיחלו להימכר בישראל. לקוחות מרצדס יוכלו להכנס לתערוכה ללא תשלום דרך שער 9. חובבי הקופה יוכלו לשזוף את עינם בשתי נציגות בכירות בקטגוריה – שתיהן מבוססות על רודסטרים ושתיהן מגיעות מגרמניה. ב.מ.וו יציגו את גרסת הקופה של ה-Z4 ופורשה תציג את הקיימן, ואתם תוכלו לנסות ולהכריע את הוויכוח של כתבי אוטו, מי מהן נראית טוב יותר. הבחירה קשה. ואם כבר הזכרנו את ב.מ.וו, אלה מביאים עוד שחקנית חיזוק מהרכש הבריטי שלהם – הפאנטום של רולס רויס. לא חדשה, נכון, אבל בהחלט שווה הצצה. וולוו יציגו את הדור החדש של ה-C70 שהוצגה בפרנקפורט לקראת תחילת שיווקה בישראל. כזכור לכם מגליון 241, מדובר בקופה/קבריולט בעלת גג קשיח מתקפל. האחות לקונצרן, יגואר, תציג את הדור החדש של הקופה האלגנטית שלה,ה-XK. גם היא הוצגה לראשונה בפרנקפורט ומציעה מרכב על טהרת האלומיניום, ואמורה להיות קלה ומושחזת יותר מהדגם היוצא. בביתן יונדאי תוכלו לראות את הסנטה-פה החדש – גדול יותר ומעוצב יותר מקודמו – שמגיע אלינו אחרי שהוצג בדטרויט לפני שלושה חודשים (ההשקה בגליון אוטושטח 27). בדוכן ג'יפ יוכלו יורדי השטח הקשוחים להתרשם מהדור החדש של הרנגלר, ששומר לא רק על המראה הכללי, אלא גם על זהות ג'יפאית ברורה. אם המחיר יהיה שפוי, יש כאן בשורה משמחת לחובבי השטח. אצל סיטרואן תוצג ה- C6 – החזרה של סיטרואן לקטגורית הסאלון לאחר העדרות של כמעט שבע שנים. באותו דוכן, אבל בקצה השני של סקאלת הממדים והאופי, תוצג ה- C2 VTS, היורשת הרוחנית של הסקסו VTS האהובה, ששיווקה יחל לקראת 2007. בדוכן פורד תוצג מכונית קופה-קונספט בשם איוזיס, שהוצגה בפרנקפורט ואמורה לרמוז על מראה המונדיאו הבאה לפי היצרן. איתה על הדוכן תעמוד גרסת ה-CC של הפורד פוקוס. שתי סופרמיני חשובות יערכו את הבכורה הישראלית שלהם בתערוכה, לקראת שנת המודל החדשה שעומדת בפתח – פיאט מציגים את הגרנדה-פונטו מחליפתה של הפונטו שמציעה ממדים גדולים משמעותית ומחזיקה על כתפיה את עתידה של פיאט. פיז'ו יציגו בתערוכה את ה- 207, מחליפתה של ה-206, שהוצגה בז'נבה, וכוללת מוטיבים עיצוביים ברורים משאר משפחת פיז'ו. מי שתחסר שם תהיה הקליאו C החדשה. גם אנחנו נהיה שם בדוכן אוטו ואוטושטח, מצפים לראותכם.