זוכרים את מלקוס (Melkus)? גם אנחנו לא. אין שום סיבה לזכור את השם הזה, שכן מדובר ביצרן עלום-שם שבעבר היה מוכר מאחורי מסך הברזל בלבד. לא ברור כיצד זה קרה במזרח-גרמניה הקומוניסטית, אבל משפחת מלקוס ייצרה, החל מ-1968 ובמשך כעשור, מכונית-ספורט אקזוטית למראה (כולל דלתות-שחף!), RS1000. את השם היא קיבלה בזכות נפח המנוע שלה, דהיינו ליטר אחד צנוע, ולא סתם ליטר – מנוע שתי-פעימות תלת-צילינדרי ששימש את מכונית-ההמונים האפורה וורטבורג. ניתן לשער כי הביצועים לא היו מרטיטים, וקשה לקרוא למכונית להיט: במרוצת עשור יוצרו בדיוק 101 מכוניות. אבל הלקוחות היו נאמנים וכנראה יש משהו במכונית, כי יותר מ-80% מאלו שיוצרו עדיין נוסעות היום.
על כל פנים, חברת מלקוס, עם הדור השני והשלישי של המשפחה הנושאת את שמה, עדיין חיה וקיימת, לאחר שעסקה במרוצת כל השנים במירוצים, והיתה בעלת סוכנות ב.מ.וו הראשונה אחרי איחוד שתי הגרמניות. היא גם בעלת סוכנות לוטוס ועוסקת בשיפורי מנועים ועוד פעילויות בתחום המירוצים. ובכן בימים אלו מחזירה לייצור מוגבל את ה-RS1000, בדיוק באותו עיצוב סיקסטיז כמו המקור, ועם אותו מנוע (!!). כן כן, שלושה צילינדרים, שתי פעימות, ליטר אחד. הייצור מוגבל ל-10 יחידות, שמן הסתם יחטפו מייד על-ידי אספנים להוטים. או שלא.
אבל ה-RS1000 היא רק הצעד הראשון. על הפרק עומדת מכונית חדשה לגמרי, RS2000. זו כבר מפותחת יחד עם סדנת EDAG, שהביאה לנו מספר מכוניות-קונספט מעניינות בשנים האחרונות, אך תשמור על מאפייני העיצוב של ה-RS1000. כל מה שאנו יודעים לספר לכם הוא שהייצור מיועד למחצית השניה של 2007, והמחיר המיועד – כ-60,000 אירו. קפיטליזם במיטבו...