מכונית הסופרמיני החדשה של סוזוקי הוצגה אומנם בגרסת ייצור כבר בתערוכת פרנקפורט ומשווקת זה מספר חודשים באירופה, אולם רק היום זכינו לראותה על אדמת ארץ הקודש. וגם כעת הייתה הסוויפט בגדר לראותה בלבד – נסיעות מבחן יהיו אפשריות רק לאחר השלמת תהליך התקינה, בתאריך בלתי ידוע, אחרי פסח. הסוויפט החדשה ,תגיע לארץ מיפן, וזה גם ההסבר לאיחור. היא אומנם מיוצרת בהונגריה מזה זמן עם תקינה אירופאית, אבל מחיר הסוויפט אם היתה מיובאת משם היה בלתי סביר בעליל – 130,000 ש"ח וצפונה. רק לאחר שגם המפעל ביפן החל לייצר סוויפט בתקינה אירופאית התאפשר היבוא לישראל עם מחיר סביר – כ-99,000 ש"ח לגרסה הבסיסית וכ-105,000 ש"ח לגרסה המאובזרת. הסוויפט תשווק במקביל לנציגה הוותיקה יותר של סוזוקי בקטגוריה, האיגניס, ולא תחליף אותה. גם לגבי זו האחרונה יש למכשירי תנועה חדשות – יבוא האיגניס היפנית יופסק בקרוב וב-2007 תיובא האיגניס בגרסתה האירופאית – ארוכה יותר, רכה יותר ובעלת מנוע חזק יותר (זהה לזה של הסוויפט, פרוט בהמשך). אה, כן, וגם יקרה יותר בכ-15,000 ש"ח מהגרסה הנוכחית (110,000 ש"ח במקום 95,000 ש"ח כיום). הבידול העיקרי בין שתי הקטנות של סוזוקי ינבע מהעיצוב החיצוני. לעומת העיצוב הקופסתי והפרקטי של האיגניס מציגה הסוויפט חמוקיים מקומרים ומעוצבים, המשאירים רושם כוחני, והמיצוב יהיה בהתאם. התדמית הספורטיבית של הסוויפט תיתמך ע"י יחידת ההנעה הבסיסית (והיחידה) בנפח 1.5 ל' המציעה 102 כ"ס. נראה שבסוזוקי מקווים כי המנוע הגדול יצליח גם להעלות את הסוויפט קטגוריה, אולם למרות התעקשות נציגי מכשירי תנועה, הסוויפט היא לא סופרמיני על גבול הקומפקטית, אלא להפך, סופרמיני בחלק הקטן של הסקאלה. אין דרך אחרת לקרוא למכונית חדשה שבסיס הגלגלים שלה (2.39 מ') קרוב יותר לזה של הפנדה (2.30 מ') מאשר לקליאו 3 (2.57 מ') והגרנדה-פונטו (2.51 מ'). בתחום המרחב הפנימי לא מצליחה הסוויפט לשלוף שפן מהכובע – אומנם הנהג והנוסע שלידו נהנים ממרחב מכובד, אבל לאנשים בגודל ממוצע יהיה צפוף מאחור. הסוויפט תגיע בשתי רמות גימור – GLS הפשוטה ו-GLX המאובזרת – שתיהן עם מנוע ה-1.5 ל' האמור ותיבה אוטומאטית עם ארבעה הילוכים. תמורת 6,000 הש"ח הנוספים שדורשים אנשי סוזוקי בעבור הגרסה הבכירה תקבלו חישוקים קלים, פנסי ערפל, ציפוי עור להגה, מערכת שמע אינטגרלית עם שליטה מההגה ובמיוחד 4 כריות אוויר נוספות שמעמידות את הסך הכולל על 6 ומצטרפות ל-ABS ו-EBD (שקיימות גם ב-GLS) לחבילת אבזור בטיחות מכובדת. תא הנוסעים מעוצב בצורה נקיה וחפה מקשקושים מיותרים ונקודות הממשק העיקריות נעימות למגע, במיוחד בגרסת ה-GLX, אולם מעבר להן ניתן למצוא חלקים רבים שאיכות החומרים וההרכבה שלהם נמוכה מהמקובל כיום. לשוק הישראלי הוקצו ב-2006 כ-1000 מכוניות, מה שמסביר את הויתור של אנשי מכשירי תנועה על השוק המוסדי בזמן הקרוב. הלקוחות הפרטיים יוכלו להזמין את הרכב כבר בימים הקרובים, אולם הסוויפט הראשונות ימסרו ללקוחות רק מסוף מאי כמודל 2007.