נושא הגשם ותחפושות הפורים של הילדים הפכו כבר מזמן לאחד הפרקים העבים ב^ספר החוקים המלא של מרפי^. אלא שנראה שבשנים האחרונות הבחור הרחיב את תחום האחריות שלו גם לתחרויות הניווט של ^מסע מעולם אחר^ שנערכות בפורים, ומתעתע במשתתפים כל שנה מחדש. לפני שנתיים הצליח גשם שירד ממש בבוקר הזינוק להפוך את הראלי למופע החלקה על הבוץ ועדיין זכור כסיוט למשתתפים רבים. הגשם שירד השנה יום לפני האירוע עורר אצל רבים מהמשתתפים חשש להדרן לאותה הופעה. אולם למרבה המזל החשש התבדה. השבילים היו אומנם חלקים ודרשו ריכוז רב, כמו גם עבודת ידיים רבה, אולם עדיין סיפקו אחיזה מספקת כך שעצם ההתקדמות לא היתה אתגר. בין הכלים שהתייצבו לזינוק ברחבת הפאב של כפר מנחם (ליד צומת ראם/קסטינה) נראו באגים, ודמויי באגים, רבים יחסית להיצע הדל שאפיין את האירועים האחרונים. אל ארז אברמוב התמידי הצטרף באגי מוארך בצבעי תכלת שנראה כמו גרסה ציונית לכלי הרכב מהסרט ^מקס הזועם^, הבאגי הזעיר של מוסך ידי זהב בנתניה ועוד באגי עם בחירה לא שגרתית במנוע אלפא כיחידת הנעה. עוד כלי חדש על הגריד היה הרכב החדש של אלון שחף, שהחליף את הסופה המעונה ששירתה את צוות ^כריכיית הצבי^ בשנים האחרונות, והציג שלדת צינורות וצמד סרנים חיים ומאסיביים למראה. גם מבחינה מנהלתית נרשם חידוש – קטגורית ^כללי מתחילים^ שאמורה לסייע לצוותים מתחילים לצעוד את צעדיהם הראשונים בתחרויות הניווט, גם אם הם לא מביאים את כל המשפחה. בקטגוריה המקצועית נרשם היצע דל מהרגיל בשל היעדרותם של שי שמעוני וצוות מרשל שכבר שלחו את כל הרכב לאיטליה לקראת תחרות הבאחה בה ישתתפו בשבוע הבא. המסלול נמשך מכפר מנחם דרומה, עוקב חלק מהדרך אחר התוואי המיועד של כביש שש ומסילת הברזל. אחרי שעברו את קרית גת המשיכו המשתתפים וחצו את שמורת נחל שקמה פנו מערבה וביצעו לופ גדול לקראת חזרתם צפונה. בסך הכל מעט יותר מ-200 ק^מ לקטגוריות הבכירות וכ-150 ק^מ למשפחות ולקטגורית המתחילים. הבוץ, שבבוקר עדיין היה בעומק משמעותי, לא הצליח להאט את המובילים והם קבעו כבר מההתחלה קצב מהיר, שאתגר את צוותי הסיוע והצילום שרדפו אחריהם. כבר מההתחלה התבלט צוות ^ליוגב^, שבהעדרו של הארכי-יריב שי שמעוני פתח פער מבטיח על המתחרים ושייט אל הניצחון ללא תקלות מיוחדות לפני צוות פז/רז גל/השביל הירוק, שמתחילים להתרגל לפודיומים. בבאגים היה זה ארז אברמוב שסיים, שוב, ראשון ובפער לא גדול מהילל ורז, למרות יתרון ההנעה הכפולה בתנאים שאפיינו את המסלול. בקטגוריה הכללית היה זה אלון אסולין שקטף גביע נוסף עם הטראקאן של אוטוויק, שהתווסף לגביע שהשיג אביו, ויקו, על המקום השלישי בקטגוריה המקצועית. ניר בן ארי, מפליטי אשקלון המיתולוגיים, הביא בתצוגת נהיגה נהדרת את הסופה שלו אל המקום השני בקטגוריה הכללית. באגי – 1. ארז אברמוב, יניב רובינשטיין וגונן פז 2. דותן ויניב זרקא 3. יבגני ואנה אידלמן – מוסך זהב yellow ג`יפים מקצועי – 1. רז היימן והילל סגל – ליוגב/ 3M 2. הראל גולסט ושי שפירא – פז/רז גל /השביל הירוק 3. ויקו אסולין ויעקב צביקה – אוטוויק ג`יפים כללי – 1. אלון אסולין ורחמים אלעד – אוטוויק 2. ניר בן ארי ואייל בן ארי – הגה בשטח / אוטוקור 3. גל שחם ושרון בן ארי – צוות דרך הים ג`יפים כללי – מתחילים – 1. ליאור ליאני וצחי הררי – ליאניגרר לינגו מולטימדיה 2. ירון בר-לב ורועי חיות ג`יפים משפחות – 1. ניצן ואורית שקל - טלפארמה 2. רמי ורועי 3. אפי פנקס ושלומי דיין טרקטורונים – 1. יובל שרון 2. ניר אברמוביץ` אופנועים – 1. אופיר לוק – ברווז \ מישלין 2. זיו אבידב 3. אמציה רוזנברג – רוטשילד ורביב טרקטורונים