המגזין האמריקני Consumer Reports, גורם צרכני רב-עוצמה בצרכנות בארה^ב, פרסם לאחרונה את ה-Top Picks שלו ל-2006 – המכוניות הנבחרות ב-10 קטגוריות. הבחירה מתבססת על שילוב בין מבחני נהיגה מקיפים, תוצאות מבחני ריסוק וחיזוי אמינות עתידית על סמך סקרים שמבצע המגזין. יש לציין כי המבחנים שעורך ^קונסיומר ריפורטס^ יוצאי דופן בהיקפם – כל המכוניות נרכשות באופן אנונימי, ונבחנות במשך חודש לפחות על-פני מרחק של לא פחות מ-6,000 מייל. בין היתר נערכים המבחנים באתר-בחינה יעודי המשתרע על שטח של מעל 1,300 דונם. כל מכונית עוברת יותר מ-50 בדיקות שונות. המכוניות שנבחרו בראש הקטגוריות השונות חייבות לקבל ציונים טובים כחבילה במבחני המגזין, להיות בעלי אמינות חזויה ממוצעת ומעלה, ולזכות בציונים מספקים במבחני ריסוק של הרשות האמריקנית הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA) או של איגוד חברות הביטוח (IIHS). התוצאות השנה מהוות מהלומה לתעשייה האמריקנית, שגם כך עוברת תקופה קשה: כל עשר הזוכות הן מתוצרת יפנית. המנצחת הגדולה היא הונדה שגרפה מחצית מהמקומות הראשונים, ארבעה למותג הונדה ואחד נוסף לחטיבת-היוקרה אקורה. טויוטה הסתפקה בשתי זכיות (שתיהן של מותג טויוטה ואף לא אחת ללקסוס!), כמו סובארו; ניסאן רשמה מקום ראשון אחד באמצעות חטיבת-היוקרה אינפיניטי. הזוכות לפניכם. • מכונית נוסעים מתחת ל-20,000$: הונדה סיוויק. בשיקולי הבחירה בסיוויק החדשה מצויינים לטובה מרחב הפנים, צריכת הדלק, נוחות הנסיעה, אבזור בטיחות וציונים מרשימים במבחני ריסוק. • מכונית נוסעים בין 20,000$ ל-30,000$: הונדה אקורד (מדובר בדגם האמריקני, השונה מהדגם האירופי הנמכר אצלנו). האקורד, לדברי המגזין, מספקת איזון טוב בין נוחות, מרחב לנוסעים והתנהגות-כביש. כל הגרסאות מספקות צריכת-דלק טובה יחסית לקטגוריה. • מכונית נוסעים בין 30,000$ ל-40,000$: אקורה TL. ה-TL היא למעשה גרסת היוקרה של האקורד. המגזין ציין כי המכונית זכתה לאחד הציונים הגבוהים ביותר בין כל המכוניות שנבחנו ע שילוב כמעט-אידאלי של נוחות, אבזור וספורטיביות, במחיר סביר ביותר. • מכונית יוקרה: אינפיניטי M35. ספינת הדגל החדשה של ניסאן שהוצגה ב-2005 גרמה לאחת ההפתעות הגדולות של הבחירה השנה, כאשר ה-M35 הדיחה את הזוכה הכמעט-נצחית בקטגוריה זו, הלקסוס LS430. צויין לטובה השילוב בין ביצועים, נוחות והתנהגות. הבחירה כוללת גם את גרסת ה-V8 של אותה מכונית, ה-M45. • רכב פנאי מתחת ל-30,000$: סובארו פורסטר. הפורסטר מותח-הפנים זכה לבחירה בזכות התמורה הטובה למחיר, נוחות נסיעה והתנהגות זריזה. בקטגוריה זו צויין לטובה ההונדה CR-V, שזכה במקום שני צמוד. • רכב פנאי מעל 30,000$: טויוטה היילנדר היברידי. הגרסה ההיברידית של ההיילנדר – החולק בסיס מכני משותף עם ה-RX400h של לקסוס – זכתה לבחירה הודות לחבילה השלמה שהיא מציעה. שני הדגמים הם רכבי-הפנאי היחידים שזכו לציון כולל ^מצויין^ במבחני המגזין. ההונדה פיילוט צויין לטובה גם הוא ודורג שלישי בקטגוריה. • טנדר: הונדה רידג'ליין. מהלומה קשה ליצרני ארה^ב, כאשר הרידג'ליין החדש והמהפכני (מרכב אחוד, מיתלים נפרדים) זכה למקום הראשון, שלא במפתיע בזכות נוחות נסיעה והתנהגות-כביש כשל מכונית נוסעים, יחד עם כושר העמסה מכובד, תשומת לב לפרטים וארגז סגור העמיד בפני פגעי מזג האוויר. למעוניינים בארגז גדול יותר וכושר-גרירה עדיף ממליץ המגזין על הטויוטה טונדרה. • מיניוואן: הונדה אודיסיי. המיניוואן של הונדה מוביל את הקטגוריה בזכות זריזות, ליטוש ועידון ותא נוסעים גמיש ומרובה אפשרויות. בקרת יציבות וכריות-וילון מצויינים לטובה בתחום הבטיחות. עוד מיניוואן מומלץ הוא הטויוטה סיינה שהוא שקט יותר ובעל נוחות נסיעה עדיפה, אך פחות זריז בהתהגותו. • מכונית ^ירוקה^: טויוטה פריוס. המכונית ההיברידית המתקדמת זוכה בבחירה בקטגוריה הזו שנה שלישית ברציפות, בזכות צריכת דלק מצויינת, תא נוסעים מרווח, ביצועים המוגדרים ^סבירים^ והפרקטיות שמציעה הדת החמישית. • הנאה מנהיגה: סובארו אימפרזה WRX/STI. שתי הגרסאות של האימפרזה מראות, אומר המגזין, כי לא צריך להוציא הרבה כסף כדי לזכות במכונית ספורט מהנה. השתיים מציעות תאוצה מצויינת והתנהגות זריזה יחד עם פרקטיות של סדאן בעלת 4 דלתות (או, בגרסת ה-WRX, גם בסטיישן).