קודם סובארו, עכשיו סוזוקי. בעקבות הודעה שפורסמה אתמול, GM מוכרת היום את רוב חלקה במניות סוזוקי, 17.4% מתוך כ-20% שברשותה. בכך יוזרמו לקופת GM המדלדלת כ-2 מיליארד דולר. אלא שבניגוד למקרה סובארו, כאשר השותפות לא הניבה פירות ולכן הופסקה, השת^פ עם סוזוקי היה מוצלח יותר עבור GM – זאת למרות שלא כל התכניות המקוריות יצאו לפועל. GM הגדילה את חלקה בסוזוקי מ-3.5% ל-10% ב-1998, ול-20% ב-2001. אחת המטרות של הגדת נתח הבעלות היתה שימוש בסוזוקי כדי לפתח ולייצר מכוניות זולות לשוק הסיני המתפתח. אלא שאז הגיעה רכישת דייהו, והיא זו ששימשה את GM כערוץ לשוק הסיני ובכלל כספקית מכוניות עממיות וזולות לשווקים מתפתחים. למרות זאת, כאמור, שיתוף הפעולה היה פורה וסביר להניח שהמכירה לא היתה יוצאת לפועל אלמלא מצבה הפיננסי הקשה של GM, שמחייב אותה לצעדים כגון אלו על מנת לגייס מזומנים. לכן גם יימשך שיתוף הפעולה האסטרטגי והכלכלי בין שתי החברות: סוזוקי תמשיך להחזיק ב-11% ממניות GM-דייהו, ומפעל קאמי בבעלותן שבקנדה ימשיך לפעול ולייצר מכוניות עבור שתיהן. כיום מיוצרים במפעל שני רכבי פנאי של GM, שברולט אקווינוקס ותאומו הפונטיאק טורנט, ומאוחר יותר השנה יחל שם ייצור הסוזוקי XL-7 החדש. כמו כן קיים חוזה בין סוזוקי ל-GM-דייהו שנשאר בתוקף, לרכישת דגמים קוריאניים – המוכרים לנו כאפיקה ואופטרה – ומכירתם תחת מותג סוזוקי בצפון אמריקה; תוקף חוזה זה הוא למשך כל מחזור החיים המיועד של הדגמים הללו. GM גם מוכרת את הסוזוקי איגניס במדינות שונות ברחבי העולם תחת מותגים ושמות שונים, בעיקר כ-Cruze, וסביר להניח כי לא תפסיק לעשות זאת. יתכן בהחלט כי מכירת חלקה של GM באיסוזו, העומד על 12%, הוא הצעד הבא – נשיא GM באזור האסיה-פסיפי, אשר מסר את ההודעה על מכירת מניות סוזוקי, אמר כי טרם התקבלה החלטה בעניין.