לאחר שנחשפה כאיור מרשים לפני כשבוע, עכשיו אנו מקבלים את הפרטים המלאים על הקונספט המרשים של סאאב, האירו X. מדובר בקונספט-קופה בהשראת מטוס (סאאב היא גם יצרנית מטוסים וותיקה) – את הדלתות מחליפה חופה הכוללת את צדדי תא הנוסעים, החלון קדמי והגג ונפתחת ליצירת גישה לתא הנוסעים. אך סאאב טוענים שלא מדובר רק ביופי – בהעדר קורה A מעניקה החופה ראות של 180 מעלות ללא כל הפרעות וגם כניסה ויציאה מהרכב הנמוך קלה הרבה יותר (את השאלה מה עושים בגשם הם משאירים פתוחה...). סאאב מציינים גם את יתרון השיטה בחניות צפופות על פני הדלתות הגדולות שקיימות בקופה רגילות. נו טוב... את החופה תוכלו לפתוח עם שלט רחוק מבחוץ או מידית מתוך הרכב. אין ידיות מבחוץ כדי לשמור על העיצוב הנקי. ולטענת סאאב שטח הזכוכית הגדול מעניק תחושה של מכונית פתוחה. את מי שדואג מהשמש מרגיעים אנשי החברה עם הבטחה כי הזכוכית מסננת קרני UV, ובאותה נשימה מזכירים כי היא גם דוחה מים ולכן אין צורך במגבים. אורכה של ה-X 467.5 ס^מ, רוחבה 192 ס^מ, גובהה 127.5 ס^מ ובסיס הגלגלים, הארוך יחסית, עומד על 279.5 ס^מ. ה-X שוקלת 1500 ק^ג ועל ההנעה אחראית גרסה מוגדשת של מנוע ה-2.8 ליטר V6 24 שסתומים של GM, עם שני מגדשי טורבו בעלי גיאומטריה משתנה. ההספק עומד על 400 כ^ס ב-5000 סל^ד ומומנט של 51 קג^מ המופקים בין 2000-5000 סל^ד. אך המיוחד במנוע הוא בשימוש בדלק ביו-אתנול שמופק מצמחים ומספק אוקטן גבוה במיוחד – 106 אוקטן – מה שמאפשר העלאת יחס הדחיסה ליחס גבוה, בכלל ויחסית למנועי טורבו בפרט, של 1-12. יתרון נוסף של הדלק הנ^ל הוא פליטת CO2 אפסית. השימוש הנפוץ יותר בביו-אתנול כולל ערבוב עם בנזין, אך ב-X אין צורך בכך. אם אין עדיין ביו-אתנול טהור בתחנה הקרובה לביתכם, סאאב מבטיחים כי ניתן לתדלק גם בבנזין רגיל, או בביואתנול מהול בבנזין, ומערכת ניהול המנוע תבצע שינויים בהתאם. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים (מערכת ההנעה יודעת לחלק את הכוח לפנים-אחור בהתאם לתנאים המשתנים) והגיר הוא רובוטי בעל 7 יחסי העברה עם שני מצמדים (בדומה ל-DSG של פולקסוואגן). הביצועים המוערכים הם האצה למאה בפחות מחמש שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ^ש. מערכת המתלים מתכווננת והנהג יכול לבחור בין מספר מצבים מתוכנתים מראש. מחשב דוגם את המתרחש 100 פעם בשניה ושולט בבולמים בהתאם (פותח או סוגר שסתום בבולם שמאפשר זרימה מהירה או איטית יותר של השמן). בסאאב הזכירו חלוקת משקל קרובה לאידיאל של 50-50 וגם הבלמים מיועדים להתמודד עם הכוח הרב – דיסקים מאווררים מלפנים ומאחור עם 8 בוכנות. החישוקים אמורים להזכיר טורבינה של מגדש טורבו והם בקוטר של ^22 מלפנים ו-^23 מאחור, ומידות הצמיגים תואמות את ההצהרות הספורטיביות עם מידות של 265/30 מלפנים ו-325/25 מאחור. סאאב טוענים כי המטרה בחישוקים הגדולים היא קירור הבלמים, אנחנו לעומת זאת מאמינים שפשוט לא נעים להם להודות שזה בעיקר לטובת המראה... סאאב מציינים כי לא השתמשו בעץ ושטיחים כדי לשמור על הדמיון לכלי טייס, ולכן במקומם תמצאו אלומיניום. את השטיחים מחליף גומי מחוספס ומשטחים דמויי זכוכית. לסיום אווירת הטיסה תמצאו תצוגה גרפית תלת ממדית. אם ככה עתידות להיראות המכונית של סאאב – יש למה לצפות