מי היה מאמין שאי-פעם נראה רכב-פנאי הנושא את השם לוטוס? בשמיעה ראשונה זה נשמע כחילול הקודש, אבל כפי שכבר סיפרנו לכם ה-APX אינו מיועד לייצור, אלא משמש כתצוגת-יכולת ממונעת של שירותי הפיתוח וההנדסה של לוטוס. ה-APX, ראשי תיבות של Aluminium Performance Vehicle, הוא רכב-קרוסאובר המיועד לשבעה נוסעים, אם כי לוטוס מבהירה שמדובר בתצורת 5+2 כאשר שני המושבים האחוריים אינם מיועדים לשימוש קבוע. הממדים דומים לאלו של רכבי-פנאי בינוניים-פלוס: בסיס גלגלים של 2.70 מ', אורך של 4.70 מ'. ההנעה כפולה, והמנוע הוא V6 בנפח 3.0 ל' בעל 300 כ^ס (כפי שכבר פורסם), המושגים בסיוע מגדש-על (ואת זה שמענו מלוטוס רק עכשיו). השימוש האינטנסיבי באלומיניום מסייע להשגת משקל קל יחסית לסוג זה של מכונית, 1,570 ק^ג בלבד (לעומת מעל 1,800 ק^ג לדגמים מקבילים עם מרכב אחוד ומנועי 3.0 ל' V6, כמו לקסוס RX300 או ב.מ.וו X3); ולכן התפוקה הצנועה-יחסית מספיקה להאצה מ-0 ל-100 בתוך 5.4 שניות בלבד. לוטוס מתגאה גם בצריכת דלק נמוכה במיוחד, ממוצע (משוער) של 11.5 ק^מ לליטר – הרבה יותר טוב מרכבי-פנאי קיימים ברמת ביצועים דומה. ה-APX מיוצר כאמור בעיקר מאלומיניום, תוך שימוש בשיטות-ייצור מתקדמות. אלו מאפשרות לצמצם את מספר החיבורים הנדרשים בין חלקי שלדת המונוקוק ומקטינות את ההשקעה הנדרשת בציוד-ייצור יקר. לוטוס מדגישה כי ה-APX אינו רכב קונספט סתמי אלא אבטיפוס ריאלי, במפרט הקרוב לייצור סדרתי. הוא אינו מצביע על כיוונים עתידיים של לוטוס אלא ממחיש את יכולת ארכיטקטורת ה-VVA הגמישה של לוטוס (Versatile Vehicle Architecture) – וכמובן את היכולת ההנדסית של לוטוס. גם המנוע פותח משיקולים דומים – לא מדובר במנוע קונספט המצביע על כיוון עתידי של לוטוס בתחום יחידות הכוח, אלא אבטיפוס בר-ייצור שעשוי לעניין לקוחות חיצוניים של לוטוס. מנוע זה מהווה חלק ממשפחה הכוללת גם גרסאות בלתי-מוגדשות בנפחי 2.2 ו-3.0 ל'.