מה מבשלת קוניגסג?

טיזר מסקרן לדגם חדש של החברה השבדית האקזוטית מעורר את בלוטות החשקומיצין

קוניגסג מכינה לנו משהו מעניין, אבל אף אחד לא יודע מה, בדיוק. חברת קוניגסג השבדית פרצה לתודעת העולם בתחילת שנות ה-2000 עם מכונית-על שכאילו הגיעה משום מקום, ה-CC, עם נתונים שנראו אז דמיוניים: 655 כ"ס עם משקל של לא הרבה יותר מטונה אחת. בתחילת 2005 הצליחה החברה לשבור את שיא המהירות עתיק-היומין (במונחים יחסיים) למכוניות סדרתיות, שהוחזק על-ידי המקלארן F1 במשך כעשר שנים, עם גרסת-העל החדשה של מכוניתה, ה-CCR; לזו האחרונה היו נתונים דמיוניים עוד יותר: 806 כ"ס על משקל של כ-1.2 טון. אלא שקוניגסג לא זכתה להחזיק בשיא זמן רב – בסוף 2005 גזלה אותו ממנה הבוגאטי ויירון. בתערוכת ז'נבה הקרובה עומדת קוניגסג להציג גרסה חדשה, שכל שידוע עליה בינתיים הוא שמה: CCX. בשלב זו פורסם רק טיזר בו נראה זנב המכונית גלוי לעין, כשהיתר מכוסה – ומיד החלו הספקולציות. הדעה הרווחת היא כי קוניגסג מתכוונת להחזיר לעצמה את שיא המהירות. לשם כך על המכונית להיות מסוגלת לנסוע מהר יותר מ-407 קמ"ש, השיא המדהים שקבעה הויירון. כדי להשיג זאת יהיה עליה להפיק יותר מ-900 כ"ס; לויירון יש אמנם כ-1,000 כ"ס, אבל הקוניגסג קטנה וקלה יותר כך שהיא תוכל כנראה להסתפק בפחות. דיווחים מסויימים ברשת מספרים כי ה-CCX היא לא יותר מאשר גרסה המיועדת לשוק האמריקני, אבל השערה זו אינה סבירה – קוניגסג לא היתה טורחת לעשות רעש מסתם גרסה אמריקנית, בודאי כאשר מדובר בתערוכת ז'נבה. בחינה מדוקדקת של התצלום שפורסם מגלה כי למרות שמירה על העיצוב הנוכחי באופן כללי, זנבה של ה-CCX ארוך משל ה-CCR ובעל צורה שונה במקצת (ראה תמונה משמאל), מה שעשוי להעיד על שינויים לטובת יעילות אוירודינמית משופרת – בדיוק מה שצריך להשגת מהירות מירבית גבוהה יותר. בעוד שבועיים נדע בדיוק.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.