קוניגסג מכינה לנו משהו מעניין, אבל אף אחד לא יודע מה, בדיוק. חברת קוניגסג השבדית פרצה לתודעת העולם בתחילת שנות ה-2000 עם מכונית-על שכאילו הגיעה משום מקום, ה-CC, עם נתונים שנראו אז דמיוניים: 655 כ"ס עם משקל של לא הרבה יותר מטונה אחת. בתחילת 2005 הצליחה החברה לשבור את שיא המהירות עתיק-היומין (במונחים יחסיים) למכוניות סדרתיות, שהוחזק על-ידי המקלארן F1 במשך כעשר שנים, עם גרסת-העל החדשה של מכוניתה, ה-CCR; לזו האחרונה היו נתונים דמיוניים עוד יותר: 806 כ"ס על משקל של כ-1.2 טון. אלא שקוניגסג לא זכתה להחזיק בשיא זמן רב – בסוף 2005 גזלה אותו ממנה הבוגאטי ויירון. בתערוכת ז'נבה הקרובה עומדת קוניגסג להציג גרסה חדשה, שכל שידוע עליה בינתיים הוא שמה: CCX. בשלב זו פורסם רק טיזר בו נראה זנב המכונית גלוי לעין, כשהיתר מכוסה – ומיד החלו הספקולציות. הדעה הרווחת היא כי קוניגסג מתכוונת להחזיר לעצמה את שיא המהירות. לשם כך על המכונית להיות מסוגלת לנסוע מהר יותר מ-407 קמ"ש, השיא המדהים שקבעה הויירון. כדי להשיג זאת יהיה עליה להפיק יותר מ-900 כ"ס; לויירון יש אמנם כ-1,000 כ"ס, אבל הקוניגסג קטנה וקלה יותר כך שהיא תוכל כנראה להסתפק בפחות. דיווחים מסויימים ברשת מספרים כי ה-CCX היא לא יותר מאשר גרסה המיועדת לשוק האמריקני, אבל השערה זו אינה סבירה – קוניגסג לא היתה טורחת לעשות רעש מסתם גרסה אמריקנית, בודאי כאשר מדובר בתערוכת ז'נבה. בחינה מדוקדקת של התצלום שפורסם מגלה כי למרות שמירה על העיצוב הנוכחי באופן כללי, זנבה של ה-CCX ארוך משל ה-CCR ובעל צורה שונה במקצת (ראה תמונה משמאל), מה שעשוי להעיד על שינויים לטובת יעילות אוירודינמית משופרת – בדיוק מה שצריך להשגת מהירות מירבית גבוהה יותר. בעוד שבועיים נדע בדיוק.