221 כ^ס ו-935 ק^ג הם המספרים הפשוטים מאחורי ההצהרה של לוטוס: האקסיג' S החדשה היא הלוטוס הסדרתית בעלת התאוצה הטובה ביותר אי-פעם. הנתון הרשמי הוא 4.3 שניות מ-0 ל-100 (ומהירות מירבית של 238 קמ^ש), לעומת 5.2 שניות באקסיג' הרגילה. ולאלו מכם שתמהים מדוע לוטוס שכחו את האקסיג' 240R החזקה עוד יותר אשר הוצגה רק לפני שנה, יש לנו שתי תשובות: האחת – נתון התאוצה של ה-240R היה משום-מה פחות טוב, 4.5 שניות ל-100 קמ^ש; ובעיקר – ה-240 לא היתה דגם מן השורה: שם מדובר היה בהסבה לאקסיג' הרגילה לאחר שירדה מפס הייצור (וממילא היה מדובר בייצור מוגבל ביותר של 40 יחידות בלבד). זה אולי נשמע כאבחנה מעט דקה, אבל העובדה היא שלוטוס מתגאה מאד באקסיג' S החדשה, ומבהירה כי אין מדובר בגרסה מיוחדת חד-פעמית בייצור מוגבל. המכונית גם עומדת בתקני יורו 4 ומיועדת ליצוא למספר מדינות. השיווק יתחיל כבר במרץ-אפריל בבריטניה, חודש לאחר מכן בשאר אירופה (במחיר כ-44,000 אירו לפני מסים מקומיים) וקצת מאוחר יותר ביפן ובעוד מדינות באסיה הפסיפית. כמו באקסיג' 240R, תוספת הכוח לעומת האקסיג' הרגילה מגיעה בזכות הוספת מגדש-על ואינטרקולר למנוע הטויוטה בנפח 1.8 ל'. שיא ההספק עדיין מגיע בסל^ד גבוה, 7,800, ושיא המומנט – 21.9 קג^מ – מתקבל ב-5,500, מה שעלול לרמז על עקומת כוח צרה; אבל השימוש במגדש בלחץ נמוך יחד עם שמירה על יחס-דחיסה גבוה של 11.5:1, ללא שינוי מהמנוע האטמוספירי, מאפשר להשיג 80% מהמומנט המירבי כבר ב-2,000 סל^ד. לוטוס גם מצהירה כי האקסיג' S איננה מכונית צרת-אופקים שיעודה העיקרי הוא ימי מסלול – לדבריהם היא נוחה וידידותית גם בשימוש יומיומי. ניתן לקבלה עם ^חבילות תיור^ שונות הכוללות חלונות חשמליים, ריפודי עור חלקיים, מערכת שמע עם נגן MP3 ועוד; חבילות ^ספורט^, לעומת זאת, מאפשרות להוסיף בקרת משיכה הניתנת לניתוק, מושבים ספורטיביים יותר, קשת התהפכות והכנה לרתמות-מירוץ, או חבילה משודרגת הכוללת גם חישוקים קלים יותר, מיתלי בעלי כיול מסלול עם קפיצי אייבאך ובולמי בילשטיין מתכווננים, מוט מייצב קדמי מתכוונן ועוד. כאופציות בפני עצמן ניתן לקבל את בקרת המשיכה וכן דיפרנציאל מוגבל החלקה. ומכל זה אין לנו כל סיכוי להנות. פשוט אין צדק.