האלטיקה (Altica) של רנו היא סטיישן ספורטיבית בעלת שתי דלתות, מהסוג שבבריטניה היה מן הסתם מכונה Shooting Brake. היא משלבת מאפיינים של קונספט טהור – דלתות הנפתחות כלפי מעלה, משטחי זכוכית ענקיים, חישוקי ^21 ועיצוב פנים עתידני – יחד עם גישה פרקטית במפתיע שגורמת לשאול ^בעצם למה לא^. הממדים הם של האצ'בק משפחתית: בסיס גלגלים של 2.62 מ', אורך של 4.27 מ' – קרוב מאד למגאן 5 דלתות, למשל. רק הרוחב גדול מהמקובל בסגמנט, 1.83 מ, והגובה כמובן נמוך משמעותית, 1.36 מ', כיאה למכונית ספורטיבית. רנו טוענת למרכז-כובד נמוך במיוחד, ומסבירה כי המכונית מאפשרת – באמצעות קיפול המושבים האחוריים – נפח מטען של 1,300 ליטר, יחד עם שפת הטענה נמוכה במיוחד של תא המטען. החלונות העוטפים מלפנים ומאחור משתלבים עם גג-הזכוכית כדי להעניק תחושה אוורירית במיוחד. המנוע ממשיך את המוטיב הפרקטי: טורבו-דיזל 2.0 ל' עם 177 כ^ס ו-38.8 קג^מ, בצירוף תיבה ידנית 6 הילוכים. המנוע מצוייד במסנן חלקיקים, תואם את תקני יורו 4, ומאיץ את המכונית שמשקלה 1,300 ק^ג מ-0 ל-100 קמ^ש ב-7.5 שניות בלבד. לצריכת הדלק הנמוכה תורם תכנון אוירודינמי מתקדם הנעזר במערכת מכנית אקטיבית המכונה ^סילון סינתטי^. מערכת זו מייצרת זרמי אויר (או ואקום) דרך חריצים זעירים במקומות קריטיים במרכב כדי לשלוט על זרימת האויר מסביב לרכב. רנו כבר רשמה פטנט על המערכת, המפחיתה את התנגדות האויר ב-15% במהירות של 130 קמ^ש בתמורה לצריכת אנרגיה מזערית. כל פנסי הרכב מורכבים מ-LED-ים, המתאימים את פיזורם ועוצמתם לתנאי הראות באופן אוטומטי.