רנו אלטיקה: קופה-סטיישן

מכונית-קונספט הניתנת להגדרה כ"סטיישן שתי דלתות" תוצג בז‘נבה

האלטיקה (Altica) של רנו היא סטיישן ספורטיבית בעלת שתי דלתות, מהסוג שבבריטניה היה מן הסתם מכונה Shooting Brake. היא משלבת מאפיינים של קונספט טהור – דלתות הנפתחות כלפי מעלה, משטחי זכוכית ענקיים, חישוקי ^21 ועיצוב פנים עתידני – יחד עם גישה פרקטית במפתיע שגורמת לשאול ^בעצם למה לא^. הממדים הם של האצ'בק משפחתית: בסיס גלגלים של 2.62 מ', אורך של 4.27 מ' – קרוב מאד למגאן 5 דלתות, למשל. רק הרוחב גדול מהמקובל בסגמנט, 1.83 מ, והגובה כמובן נמוך משמעותית, 1.36 מ', כיאה למכונית ספורטיבית. רנו טוענת למרכז-כובד נמוך במיוחד, ומסבירה כי המכונית מאפשרת – באמצעות קיפול המושבים האחוריים – נפח מטען של 1,300 ליטר, יחד עם שפת הטענה נמוכה במיוחד של תא המטען. החלונות העוטפים מלפנים ומאחור משתלבים עם גג-הזכוכית כדי להעניק תחושה אוורירית במיוחד. המנוע ממשיך את המוטיב הפרקטי: טורבו-דיזל 2.0 ל' עם 177 כ^ס ו-38.8 קג^מ, בצירוף תיבה ידנית 6 הילוכים. המנוע מצוייד במסנן חלקיקים, תואם את תקני יורו 4, ומאיץ את המכונית שמשקלה 1,300 ק^ג מ-0 ל-100 קמ^ש ב-7.5 שניות בלבד. לצריכת הדלק הנמוכה תורם תכנון אוירודינמי מתקדם הנעזר במערכת מכנית אקטיבית המכונה ^סילון סינתטי^. מערכת זו מייצרת זרמי אויר (או ואקום) דרך חריצים זעירים במקומות קריטיים במרכב כדי לשלוט על זרימת האויר מסביב לרכב. רנו כבר רשמה פטנט על המערכת, המפחיתה את התנגדות האויר ב-15% במהירות של 130 קמ^ש בתמורה לצריכת אנרגיה מזערית. כל פנסי הרכב מורכבים מ-LED-ים, המתאימים את פיזורם ועוצמתם לתנאי הראות באופן אוטומטי.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.