רק לפני שלושה חודשים הציגה מאזדה בתערוכת טוקיו את הדור הבא של ה-MPV, וכבר החל שיווק הדגם החדש – אם כי רק ביפן כרגע. הדור החדש של המיניוואן הפופולרי (לפחות בישראל) אמור ^ליישר קו^ עם התדמית הספורטיבית של החברה ולכן זוכה לפרופורציות נמוכות ומוארכות יותר ולמערך מתלים מתוחכם ביחס למקובל בקטגוריה. ה-MPV החדש ארוך ורחב מהדגם היוצא, אבל נמוך משמעותית – אורכו 4.86 מ', רוחבו 1.85 מ' וגובהו 1.68 מ' (4.8 מ', 1.83 מ' ו-1.78 מ' בדגם היוצא, בהתאמה). גם בסיס הגלגלים גדל משמעותית מ-2.84 מ' ל-2.95 מ' – אחד הארוכים בקטגוריה. בין המרכב לגלגלים מחברים מתלי מקפרסון מלפנים ורב חיבוריים מאחור, כראוי להצהרות ה^זום-זום^ של המותג, שלא פוסחות גם על המיניוואן הזה. ה-MPV החדש מיועד להוביל עד שמונה נוסעים תוך ^שמירה על ערכי הדורות הקודמים – מרחב רב, גמישות בסידור המושבים ושפע תאי אכסון^ כפי שמגדירה זאת מאזדה. על הגובה הכללי המונמך אמורה לפצות פלטפורמה בעלת גובה רצפה נמוך במיוחד ועל הכניסה אמורה להקל דלת צד ברוחב 78 ס^מ. מושבי כל השורות ניתנים להטיה ומושבי השורה השלישית ניתנים לקיפול בפיצול 40:60 לטובת הגדלת תא המטען. לנושא הביצועים דואגות שתי גרסאות של מנוע ה-2.3 המוכר של מאזדה. את הדגמים הבסיסיים תניע הגרסה האטמוספרית של המנוע, עם 163 כ^ס ו-21.4 קג^מ (ב-4,000 סל^ד) – דומה לנתוני אותו מנוע במאזדה6 ושיפור משמעותי לעומת 141 הסוסים שהפיק המנוע בדגם היוצא. ה-MPV הבכיר יקבל את הגרסה מוגדשת הטורבו וישירת ההזרקה של אותו המנוע, שהופיעה במקור בגרסת ה-MPS הספורטיבית של ה-6, אולם הוא עבר התאמה לשימוש במיניוואן כבד (1720-1800 ק^ג, בהתאם לגרסה) וכמו ב-CX-7 שהוצג בדטרויט מפיק 245 כ^ס ב-5,000 סל^ד (260 כ^ס ב-MPS) ו-35.7 קג^מ ב-2,500 סל^ד (38.8 קג^מ ב-3,000 סל^ד ב-MPS) – שני הנתונים עדיפים משמעותית על מנוע ה-V6 ששירת את הדגם היוצא וסיפק 200 כ^ס ו-26.5 קג^מ. כבונוס, המנוע המוגדש אמור לספק גם צריכת דלק טובה משמעותית משל מנוע V6 אטמוספרי בעל נתונים מקבילים. את הגרסאות החלשות תשרת תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, בעוד הגרסה החזקה וגרסאות ההנעה הכפולה (שביפן אי אפשר בלעדיהן) ייהנו משרותיה של תיבה אוטומטית חדשה בעלת שישה הילוכים. גרסת הטורבו תקבל גם חישוקי ^18 ובלמים מוגדלים ומאווררים. תחילת השיווק של ה-MPV מחוץ ליפן אמורה להתחיל רק בעוד שנה, ואז אולי יגיע גם לישראל.