מדרגות המחיר שקובע משרד האוצר לקבוצות הרכב השונות בארץ הם גורם רב משמעות בשוק הליסינג – לפי קבוצות המחיר נקבע ^שווי השימוש^ של הרכב שמקבל העובד. רכב משפחתי שאין לו גרסה שמחירה מתאים ל^קבוצת רישוי 2^ הפופולארית נידון להישאר מחוץ לשוק הליסינג הגדול, ולכן כל היבואנים טורחים ומציעים גרסה מיוחדת לציי רכב, בד^כ תוך צמצום משמעותי של רשימת האבזור כדי להתאים לגבולות הגזרה שהגדיר משרד האוצר. כל שנה, עם תחילת שנת המודל החדשה במאי, מעדכן משרד האוצר את מדרגות המחיר של קבוצות הרישוי השונות בהתאם לשינויים שחלו בשער המטבע וגורמים נוספים. השנה מתכנן המשרד להפחית את מחירי הסף של הקבוצות השונות, בעיקר בשל הורדת מס הקניה ושינוי שיטת ההטבות על אביזרי בטיחות. ברור שכל יבואני הרכב הגדולים יישרו קו עם המדרגות החדשות, השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא מה יהיה מחיר הקיצוץ – מערכת השמע או ה-ABS... קבוצות המחיר החדשות שיכנסו לתוקף במאי 2006 (אומדן בלבד). בסוגריים: קבוצות המחיר שבתוקף מבמאי 2005 ועד סוף אפריל 2006 קבוצה 1: 0-91,000 (0-92,000) קבוצה 2: 91,001-120,500 (92,001-122,000) קבוצה 3: 120,501-141,000 (122,001-144,000) קבוצה 4: 141,001-161,000 (144,001-165,000) קבוצה 5: 161,001-209,000 (165,001-215,000) קבוצה 6: 209,001-299,000 (215,001-307,000) קבוצה 7: 299,001 ומעלה (307,001 ומעלה)